Klepje op console van mijn MGF

#1
Hi all,

Sinds ik de MGF bezit is er iets dat me stoort, maar het lukt me niet om daar een antwoord op te vinden. Er zit een klepje net boven de schakelaars met daarin een dik rubber “matje”
Geen idee wat de functie van het rubber is en of het überhaupt ook moet liggen.
Ik heb een gebruikershandleiding doorgespit maar daar staat niets in over dat klepje of het rubber.
Het beste wat ik heb kunnen verzinnen is dat het een vak is om een pen in te bewaren.

Kan iemand me vertellen wat de functie is van deze ruimte 😊
2023-10-09_10-43-09.png
2023-10-09_10-43-09.png (165.6 KiB) 15850 keer bekeken

Re: Klepje op console van mijn MGF

#3
Hi Rob,
Herkenbaar, we waren laatst een rit aan het rijden, en mij vrouw moest alles in haar hand houden omdat je gewoonweg geen vakjes hebt in het interrieur om even iets neer te leggen.
Ik heb gezocht naar aftermakerket oplosingen voor dit probleem, maar ik heb nog niets kunnen vinden. Ik vraag me af hoe anderen hier mee omgaan.

Re: Klepje op console van mijn MGF

#4
Hi Rob,
Herkenbaar, we waren laatst een rit aan het rijden, en mij vrouw moest alles in haar hand houden omdat je gewoonweg geen vakjes hebt in het interrieur om even iets neer te leggen.
Ik heb gezocht naar aftermakerket oplosingen voor dit probleem, maar ik heb nog niets kunnen vinden. Ik vraag me af hoe anderen hier mee omgaan.

Re: Klepje op console van mijn MGF

#5
Het klepje is oorspronkelijk bewust bedoeld om een zonnebril of bril op te leggen.. De rubberen bekleding zou het wegschuiven en beschadigen moeten voorkomen maar is daar na verloop van tijd meestal te hard voor geworden. Ik gebruik het klepje ook voor de zonnebril. Goede gasgevulde veerelementen en een beetje rustig rijden, dan gaat het prima.
Laatst gewijzigd door Marius Otto (200005) op 17 okt 2023, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Klepje op console van mijn MGF

#6
Pen, (zonne)bril, telefoon, MG-creditcard houder, enz. Een geniaal klepje voor alles wat je nodig mocht hebben onderweg. Ehhh nee, mooie bochten en dat alles ligt een stukje lager op de vloer maar veder een perfecte uitvinding. Bijna net zo goed als de zonnekleppen ;)
Tja, als je jezelf er echt aan stoort: zet de middenconsole van een Mk2 of TF ervoor in de plaats. Wel de kachelbediening aanpassen maar dan heb je een wat dieper vakje waar als de dingen die je nodig mocht hebben kunt opbergen.
Zelf heb ik jarenlang deurpockets gehad, nu kunststof deurbakken waar ook een drinkbeker in past. Voordeel: er kan wat in en je hoeft geen dorst te leiden. Nadeel: de deur moet wat verder open om makkelijk in en uit te stappen. Tja, ik heb mijn MG’s nooit op praktisch gebruik gekocht, maar er zijn weinig alternatieven die mij zoveel rijplezier geven.

Re: Klepje op console van mijn MGF

#7
Hi Kasper,

Mijn vrouw is verwend met auto's waar overal vakjes zitten (Renault Scenic)
Dus ze moet nu waarschijnlijk toch door een soort van “withdrawal fase”.
Ik heb geen problemen met het vakje zelf, wilde gewoon graag weten waar het voor bedoeld was.
Ik heb naar alternatieven gezocht voor meer opslagruimte maar kon niet echt iets vinden.
Waar zou ik dit kunnen vinden? “deurpockets gehad, nu kunststof deurbakken waar ook een drinkbeker in past”

Gr Chris

Re: Klepje op console van mijn MGF

#9
Tja, een MGf (of TF) vergelijken met een Scenic, dat wordt wel een verhaal van tegenstellingen. Wij hebben ook apparaten die ons van A naar B brengen, maar hebben we daarin plezier aan de verplaatsing. Nee, het doel is dan om met zo min mogelijk moeite bij je doel te komen, uitgerust en fris van geest.
Met onze MG’s is de reis het doel, consessies, voor zover we ze ervaren, worden met liefde en plezier gemaakt. De wind door je haar, de heerlijke lucht als je een mooie laan doorrijdt in het voorjaar, een lege rotonde op tempo nemen. Dingen die met een lauter vervoermiddel echt geen rol spelen, maar o zo veel plezier geven als je in een sportieve MG op pad bent.
cron