Metrisch or not metrish

#1
Hallo mede MG eigenaren,

Sinds een paar dagen ben ik de trotse eigenaar van een zwarte MG-F.

Nu was ik al een paar weken het internet aan het afstruinen naar informatie over een MG-F.
Wat mij opviel in de vele filmpjes die ik op YouTube gezien had, is dat er vaak gerefereerd werd naar gereedschap met metrische maten (vooral bij de K-motoren)
Ik heb een Austin Champ en daar is alles in inch maten.
Gebruiken ze alleen metrisch moeren,bouten enz. in de MG-F, of is het een mix met inch maten?

Graag jullie advies 😎

Gr Chris

Re: Metrisch or not metrish

#2
Jep, allles is metrisch, maar ik zou me richten op de volgende sites waar de beheerders al aantoonbaar lang in het bezit zijn van hun F of TF. Ik betwijfel of dat op youtube het geval is. Dieters www.mgfcar.de is erg goed, www.mgf.ultimatemg van. Rob Bell is sterk en ook onze F-techneuten van Octagon care vertellen goede dingen en geven goed advies. Helaas is het door toedoen van Faceboek erg rustig geworden op de diverse fora. Jammer want daar staat enorm veel ervaring weergegeven en is een vraag terug te vinden, en kun je zien of iemand kennis van zaken heeft. Dit in tegenstelling tot FB waar iedereen maar wat roept zonder dat jij weet of die persoon uberhaupt kennis van zaken heeft. Kijk maar eens op www.mgf.be.

Veel plezier met je F!
cron