Goedemorgen weet iemand wat dit is en wat het doet?
https://pin.it/59Bgoyv
Bedankt.
Peter
Re: Uitlaat rechtsachter
#2Dat is een makkie in de eerste jaren van deze nieuwe eeuw was het populair om bij een dubbele uitlaat, er een van af te sluiten om minder geluid en wat meer tegendruk te creeren. Porsche, Ferrari, Lamborgini, en dus ook MG, deden dit. Totaal overbodig ding, een MGTF maakt van zichzelf niet veel geluid, maar mode dicteert.
Overigens, het zit niet op steppies, alleen op 135 en @60 versies voor zover ik me kan herinneren.
Overigens, het zit niet op steppies, alleen op 135 en @60 versies voor zover ik me kan herinneren.
Re: Uitlaat rechtsachter
#3Er zit aan die klep wel een kabel gaat die dan op een gegeven moment open?
Re: Uitlaat rechtsachter
#5Volgens mij een slangetje en werkt het d.m.v. vacuum.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Uitlaat rechtsachter
#6Ad heeft gelijk,
Het is een vacuüm bediende klep en een van de meest onzinnige en dure onderdelen op de TF. Het was juist bedoeld om minder lawaai te creëren terwijl de standaard uitlaat al zo slaapverwekkend is.. De servo en vacuum tank liggen recht op het plateau in de motorruimte. En is eenvoudig toegankelijk als je het motor inspectie paneel er af haalt. De Mems ( = motormanagement ) schakelt de servo in als de motor op temperatuur is. Om het uit te schakelen is het heel droog een kwestie van de 2 polige stekker van de servo lostrekken en al deze onzinnige rommel te verwijderen ( deed Rover ook in 2005 yessss!!! ) Wel effe de vacuum aansluiting rechts op de kopse kant van het inlaatspruitstuk afdoppen anders gaat je motor te veel toeren maken. Daarna de klep op de uitlaat geopend vastzetten en je hebt een 'proper English Roadster' .
Het is een vacuüm bediende klep en een van de meest onzinnige en dure onderdelen op de TF. Het was juist bedoeld om minder lawaai te creëren terwijl de standaard uitlaat al zo slaapverwekkend is.. De servo en vacuum tank liggen recht op het plateau in de motorruimte. En is eenvoudig toegankelijk als je het motor inspectie paneel er af haalt. De Mems ( = motormanagement ) schakelt de servo in als de motor op temperatuur is. Om het uit te schakelen is het heel droog een kwestie van de 2 polige stekker van de servo lostrekken en al deze onzinnige rommel te verwijderen ( deed Rover ook in 2005 yessss!!! ) Wel effe de vacuum aansluiting rechts op de kopse kant van het inlaatspruitstuk afdoppen anders gaat je motor te veel toeren maken. Daarna de klep op de uitlaat geopend vastzetten en je hebt een 'proper English Roadster' .
Iedereen aan de F & TF !!