Sigaretten aansteker

#1
Hallo allemaal,

Wij zitten momenteel in Kroatië en de sigaretten aansteker wordt gebruikt als usb oplader.
Ineens doet deze het niet meer. En 't ligt niet aan draadje dan wel de oplader.
Als je de oorspronkelijke sigaretten aansteker er indoet, wordt deze ook niet meer warm.
Manlief heeft al gekeken of de zekeringen intact zijn. En dat zijn ze.
Iemand een idee wat te doen zodat het weer werkt?
MG F 1998

Re: Sigaretten aansteker

#2
Van de mgf weet ik niets, maar als ik op het internet het elektrisch schema raadpleeg, zie ik dat de aansteker stroom krijgt van zekering #1 in de "pasenger compartiment fusebox", maar geschakeld door een relais dat gevoed wordt door zekering #2 in dezelfde zekeringkast. Beide zekeringen kunnen dus de oorzaak zijn.
Zijn ze goed, dan wordt het relais de hoofdverdachte. De locatie van dit relais heb ik niet gevonden.
Groet, Steef.

Re: Sigaretten aansteker

#3
Een goede dag,

Steef heeft gelijk er zijn twee zekeringen aktief voor de F en de vroege TF. kan me niet voorstellen dat de relais falen want die zijn echt bullet proof maar zeg nooit nooit.
Het relais is een rond model vrijwel in het midden van de zekeringen kast.

had hieronder de tekst van de werking uit het werkplaatshandboek en schema willen kopiëren maar dat lukt niet op dit forum. Als jullie dat willen stuur dan een mailtje naar technical@mgfregister.nl dan stuur ik je dan alsnog deze info door. Overigens is het beter losse usb laadpluggen aan te brengen in het opbergbakje of de bestaande aansteker daar mee te vervangen.
Iedereen aan de F & TF !!