RDW registratie

#1
Hoe is het mogelijk dat een nieuw in Nederland verkochte MGTF volgens RDW een MGTF 160 is terwijl het toch echt een MGTF 135 is. Dat er bij achteraf geïmporteerde MG's veel registratiefouten zijn gemaakt is wel bekend maar bij een MGTF die geleverd is via de MG Rover importeur in Vianen heb ik dit nog niet meegemaakt.

https://www.autowereld.nl/mg/tf/1-8-tf- ... tails.html
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: RDW registratie

#2
Ad, ik kocht mijn F nieuw in 1999, na enige tijd dringende oproep om het kenteken naar de RDW te zenden i.v.m. verkeerde plaats van inslag van chassisnummer vermeldt.
Terzijde dat wordt thans al lang niet meer op de creditcard formaat kentekens weergegeven, dito voor toestemming kentekenplaten 18.2 (die kleine "amerikaanse"), leuk bij de APK moeten ze in het bestand kijken.
Dat de RDW niet accuraat te werk gaat is mij al lang bekend, zowel in het verleden tot mijn laatste import keuring in november 2022 van een 1994 Renault 5; verkeerde cilinder inhoud (die van een diesel) maar is een benzine auto en verkeerde wielbasis en een bizar hoog aanhangwagen trekgewicht op het kenteken.
Mijn in mei 1978 in Abingdon geproduceerde amerikaanse spec. B (deurplaatje geeft aan 05/80) heeft een kenteken wat aangeeft 1ste toelating 28.02.1978, zelf invoerkeuring gedaan en nog tegen die man gezegd is het dan niet verstandiger die andere RDW datum van 30.06.1978 te gebruiken ? Antwoord was neen.
Mijn in oktober 1980 geproduceerde MGB GT LE (UK) kreeg op die wijze een kentekendatum van 30.06.1980.
Ik maakte daar weer bezwaar tegen daar onlogisch, het antwoord was geen verrassing voor mij.
Paar jaar gelden had ik een uit Duitsland geïmporteerde 1996 F, die was 200 kgs zwaarder op het importkenteken dan mijn origineel nederlandse F, inmiddels geëxporteerd naar België.
Maar we moeten niet te moeilijk doen, hier kan je motoren veranderen zolang het cilinder aantal gelijk blijft, bredere wielen monteren, andere carburateurs monteren, uitlaten veranderen etc.
Wat bij ons omliggende landen als Duitsland, België en Luxenburg al een probleem is.

Re: RDW registratie

#3
Rob, ik heb bij de kentekenaanvragen die via de importeur zijn gelopen eigenlijk geen fouten gezien. Het merk was MG en voor een TF was de handelsbenaming MG TF en gewichten en kleuren waren volgens een vaste tabel. Bij het kenteken 20-LP-FH zijn blijkbaar alle gegevens van een TF 160 doorgegeven. Zo'n fout heb ik niet eerder gezien. Misschien kan Marius Otto (als hij dit leest) ons meer vertellen hoe dat proces destijds werkte bij de importeur in Vianen.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: RDW registratie

#7
Goedemiddag Dennis,

Je gaat inderdaad naar een MGTF 1.8I 135 kijken. Bij deze is tijdens de kentekenaanvraag een fout gemaakt. Het had de dealer wel op moeten vallen. Maar voormalig dealer Bollen bestaat niet meer.
En ik ben bang dat de eigenaar niet eens weet dat het geen 160 VVC uitvoering is. (Ik ben wel benieuwd, het is de eerste eigenaar. Wat staat er op de factuur vermeld over de uitvoering en wat hebben ze betaald!)
Op zich valt over de vraagprijs niet eens zoveel aan te merken ook als is het een TF 135. Deze heeft ook de big brakes (standaard op een 160 VVC). Het is een mooie uitvoering.

Hou ons op de hoogte Dennis.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: RDW registratie

#9
Beste Dennis,

Vreemd genoeg heb ik (nog) geen PB bericht ontvangen en ook geen notificatie dat hier een reactie geplaatst is. Die komt normaal altijd wel.
Maar je kunt uiteraard altijd een mail sturen aan: ad@mgfregister.nl. Alvast succes met de bezichtiging van de MGTF en maak in ieder geval een lekkere lange proefrit door het Limburgs landschap.

Hartelijke groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: RDW registratie

#11
Beste Dennis,

PB is succesvol ontvangen. Helaas was dit niet de TF waar je naar op zoek was. Je komt de komende tijd zonder twijfel een mooi exemplaar tegen.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control