Tank MGF trekt vacuüm
Geplaatst: 16 mar 2023, 19:20
Beste MG-genoten,
Vandaag na de winter de MGF maar weer eens tot leven gewekt.
Nieuwe accu erin en meteen starten en lopen. Kijk, dat is betrouwbaarheid.
Emmertje warm water gevuld om het interieur even lekker te soppen en… hé…. Hij is afgeslagen.
Starten resulteerde in een beetje gefrut vanuit het achteronder, maar niet aanslaan.
Omdat ik een benzinepomp-probleem vermoedde ben ik voor het eerst maar eens in de motorruimte gedoken.
Veel dingen geprobeerd, samen met de buurman (gepensioneerd monteur) en met wat telefonische hulp van de MG Garage in Breda aan de slag gegaan.
Tot ik om een voor mij onbekende reden maar eens de benzinedop losdraaide.
Een enorme gulp lucht werd aangezogen, echt heel veel, en toen startte de wagen meteen.
Nou heb je altijd bij het tanken wel een beetje luchtaanzuiging als je de dop opendoet, maar dit was extreem.
Daarna gaan rijden, alles helemaal prima. Kilometer of 25. Terug even langs de supermarkt.
En niet meer aanslaan. Dop er weer af, enorme gulp lucht, en weer lopen.
Iemand enig idee?
Via een Engels forum zou wellicht het koolstoffilter een boosdoener kunnen zijn. De tank hoort iets onder vacuüm te staan wegens emissie-eisen. Maar bij mij gaat het iets te ver.
Vandaag na de winter de MGF maar weer eens tot leven gewekt.
Nieuwe accu erin en meteen starten en lopen. Kijk, dat is betrouwbaarheid.
Emmertje warm water gevuld om het interieur even lekker te soppen en… hé…. Hij is afgeslagen.
Starten resulteerde in een beetje gefrut vanuit het achteronder, maar niet aanslaan.
Omdat ik een benzinepomp-probleem vermoedde ben ik voor het eerst maar eens in de motorruimte gedoken.
Veel dingen geprobeerd, samen met de buurman (gepensioneerd monteur) en met wat telefonische hulp van de MG Garage in Breda aan de slag gegaan.
Tot ik om een voor mij onbekende reden maar eens de benzinedop losdraaide.
Een enorme gulp lucht werd aangezogen, echt heel veel, en toen startte de wagen meteen.
Nou heb je altijd bij het tanken wel een beetje luchtaanzuiging als je de dop opendoet, maar dit was extreem.
Daarna gaan rijden, alles helemaal prima. Kilometer of 25. Terug even langs de supermarkt.
En niet meer aanslaan. Dop er weer af, enorme gulp lucht, en weer lopen.
Iemand enig idee?
Via een Engels forum zou wellicht het koolstoffilter een boosdoener kunnen zijn. De tank hoort iets onder vacuüm te staan wegens emissie-eisen. Maar bij mij gaat het iets te ver.