Starten lopen en direct weer afslaan

#1
Na 1,5 jaar stilstaan mijn f weer aan het lopen gemaakt en een nieuwe APK erop!
Geweldig en nu weer km maken……..

Maandag avond een ritje gemaakt en goed lopend weggezet.
Zojuist wil ik weer gaan rijden en hij start onmiddellijk , loopt 3 sec en slaat weer af.
Doorstarten heeft geen nut.

Als ik hem weer afsluit en weer ontgrendel start hij weer onmiddellijk maar slaat naar 3 sec weer af.
Ik heb zelf het idee dat er ergens iets electronisch een foutmelding geeft waardoor hij weer afslaat.

Benzine filter is vervangen, de benzine is vers en de leidingen zijn schoon.


Iemand een idee waar ik dit moet gaan zoeken?


Alvast bedankt voor de moeite!

Re: Starten lopen en direct weer afslaan

#9
Dit lijkt 100% zeker dat de ecu en het alarm systeem hun pairing kwijt zijn, of een defect aan ecu, of alarm module maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk maar zeg nooit nooit maar ook die kun je onafhankelijk van elkaar vervangen.

Een ECU en alarmmodule zijn via diagnose onafhankelijk van elkaar opnieuw te pairen want je kunt deze niet zomaar vervangen voor een 'vreemde' variant .
Overigens als de rode LED onderin blijft branden dan heeft de alarm module niet de juiste code ontvangen en zit het probleem al daarvoor en dan geeft ie zeker de ecu niet vrij.
U schrijft niet of het een handgeschakelde of Stepspeed is, deze hebben hier nog meer last van maar dat is met een software update ( is altijd een MEMS3 ) op te lossen. Weet niet waar u woont wij zitten in de omgeving van Veghel en dit is normaliter met de laptop vrij snel op te lossen of u moet iemand in uw omgeving hebben met de correcte apparatuur die een MEMS ecu kan benaderen en opnieuw pairen.

Kom je er niet uit stuur dan een mailtje naar technical@mgfregister.nl van de MG Car Club.
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Starten lopen en direct weer afslaan

#10
Goedemorgen Peter. Dank je wel voor de uitgebreide reactie. Er zit een andere ecu in en de startonderbreker zou uitgeschreven moeten zijn.
De rode led gaat uit met de afstandsbediening , als die brandt start hij helemaal niet!
Echter als ik meerdere malen achtereen start doet hij niets meer maar als ik hem met de afstandsbediening op slot zet en weer ontgrendel dan slaat hij weer aan voor 3 sec.
Het is een handgeschakelde versie en gedurende zijn stilstand was het altijd aanraken en lopen dus dit geeft wel wat frustratie.
Ik ga nog een keer het brandstofsysteem controleren en als ik niets kan vinden dan plannen we even een afspraak in.

Re: Starten lopen en direct weer afslaan

#11
Hallo Henk,

Ik begrijp je frustratie Henk, bijna voor 100% zeker beschrijf je het probleem waarvan ik dacht dat het is. Je alarm module werkt correct dus die kunnen we uitsluiten maar de huidige ecu komt uit een andere auto en ontvangt een voor hem vreemde code namelijk die van jouw alarm module. Vervolgens doet de ecu doet precies wat ie moet doen ongeveer 3 seconden draaien. Dandan zegt ie die code is niet goed ik stop er mee want zo is die ecu geprogrammeerd.
Persoonlijk zou ik zeggen bespaar je de moeite naar het zoeken naar een storing want MEMS heeft delen uitgeschakeld die je onterecht als een storing kunt aanzien. Ga ook zeker geen extra massa verbindingen maken want MEMS schakelt massa en dat wordt het echt een bende en beland een instructie ergens in het body work van je auto en dat is geen goed idee.

Als ik je F hem inplug op de laptop zie ik binnen 30 seconden of de huidige ecu de correcte code heeft ontvangen of niet en dan kan ik ze tegelijk weer pairen zodat je huidige ecu voortaan het alarm van jouw auto accepteert en kan je dan ook meteen de EKA code geven mocht je die niet hebben. Mems ( zo heet het motor management van Rover Group/MG-Rover Group ) werkt nou eenmaal zo en het geeft eigenlijk aan dat alles precies werkt zoals het moet zou moeten doen. Een verkeerde code = niet starten i.v.m. diefstal of oneigenlijk gebruik. Stuur een berichtje als het nodig is, dat uitlezen en pairen doe ik met alle plezier zonder kosten voor clubleden.

Groetje en blijf hoop houden he !
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Starten lopen en direct weer afslaan

#16
Dank je wel Henk,

Het was niet alleen nuttig maar ook heel gezellig en daar draait het ook om he. Bijzonder dat een autootje mensen zo met elkaar in contact kan brengen.
Maar vooral mooi dat jullie de intentie hebben de Fop de weg te houden, en dan zit je bij de MG Car Club helemaal goed.

Veel plezier met je purperen monstertje en bedankt voor je vriendelijke reactie.
Iedereen aan de F & TF !!