Olie tsl van club avond

#1
Manlief vraagt of de olie ook in andere auto's kunnen ipv alleen de mg.
En daarbij je moet toch je olie verversen en dan heb je toch meer dan een half litertje nodig.
Ik lees zoals jullie merken de nieuwsbrieven (zeldzaamheid normaal gesproken) maar nu met veel plezier.

Creatieve groet Cassandra
Nog steeds op zoek is naar boxen voor de deuren
MG F 1998

Re: Olie tsl van club avond

#2
Een goede middag,

Uw vraag begrijp ik niet helemaal maar als het om de motor olie van een K-series motor gaat . Daar gaat 4.5 L in voor de gewone 16 klepper. Dat mag een vol synthetische zijn wel 10/w40 maar een half synthetisch is meer dan voldoende. De laatst genoemde olie is goedkoper en je doet de motor er een groter plezier mee de olie eerder te wisselen dan de Km range. Als het een VVC ( MGF 145/Trophy TF-160 ) motor is dan uitsluitend 10/w40 half synthetisch daar mag dus GEEN vol synthetische olie in.

Als u een andere auto heeft waarvan de fabrikant een van deze genoemde oliën adviseert dan kunt u dezelfde olie ook daarvoor gebruiken. Verder zoekt u denk ik luidsprekers voor de portieren. Wel die zijn gewoon te in handel nieuw beschikbaar( 6.5"170 mm ). Deze moeten wel in de originele rand gemonteerd worden en de oude speaker moet daar uiteraard eerst uit verwijderd worden om het echt netjes te monteren.. De hoge tonen luidspreker zoals in de laatste generatie MGF & TF zijn altijd toe te voegen.
Iedereen aan de F & TF !!