Re: Buiten handgreep TF Bestuurders kant

#2
Een goede dag,

Handgrepen en de MGF & TF zijn een slechte combinatie. De kommen en grepen zijn relatief fragiel en door ouderdom gaat de kwaliteit van de kunststof achteruit. Verchroomde handgrepen zijn helaas nog kwetsbaarder

Waarschijnlijk is de handgreep van binnen afgebroken en hiervoor dient de kom verwijderd te worden voor reparatie als dat mogelijk is. Soms ligt er alleen een borgschroef van de kruk uit en dan is het een easy fix.
Moeilijk te beoordelen op afstand maar met het slot etc is niet mis. Nieuwe kommen worden nog geleverd maar dan moeten ze gespoten worden.

Om de kom verwijderen moet de clip rond het cilinder verwijderd worden en de cilinder naar buiten naar binnen verwijderd worden. Daarna de clips van de stangen die naar de slotmodule gaan. twee boutjes met dop 8 houden de kom in de deur losschroeven. Als dit gedaan is kunt u van onder uit drukken van de binnenzijde uit de kom met handgreep via de buitenkant verwijderen. Vaak ziet u dan pas goed wat het defect was.

Succes,

Peter van Poppel
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Buiten handgreep TF Bestuurders kant

#3
Ik ben intussen een stuk verder. Met de info in het werkplaats handboek en het verwijderen van de deurstrip langs het raam kom ik zien wat er mis ging. De koperkleurige plaat achter het handvat werd niet meegenomen als de deurklink daar om vroeg hij schoof er langs. met een tyrap er om heen wordt dat van af nu voorkomen dus het deur handvat werkt weer. Om dat ik mijn MG niet met tyraps aan elkaar wil houden vraag ik mij wel af wat een betere oplossing zou zijn. Het handvat kreeg ik overigens niet gedemonteerd vermoedelijk om dat ik Punt 6 in de handboek niet heb kunnen vinden.
Naast dit alles vond ik onder in de deur een veertje zie foto het heeft er lang gelegen en zat vol tectiel weet iemand waar dat hoort.

Re: Buiten handgreep TF Bestuurders kant

#5
Hallo Paul,

Ik herken het probleem. de wat je noemt koperkleurige plaat zit met een kleine kruiskop schroef in de kunststof vast en die komt wel eens los. Aan die plaat zit tevens een kleine veer. Is dat de veer die onder in het portier ligt ? We hebben gisteren nog een kom van een TF gerepareerd dus er is nog hoop hoor . Mocht u er niet uitkomen dan kunt u mij of Wilco ook benaderen via het volgende adres van de club nl. technical@mgfregister.nl Ben benieuwd welke kleur nr uw auto heeft ( 3 letters op het type plaatje rechts vooronder ) wie weet heb ik een kom liggen in de correcte kleur
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Buiten handgreep TF Bestuurders kant

#6
160084 schreef:
08 aug 2021, 20:02
Ben benieuwd welke kleur nr uw auto heeft...
Helaas kan ik ook geen kleurcode geven. Paul is wel van harte uitgenodigd om zijn MGTF 1.8I 160VVC in te schrijven in het MGF/TF register.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control