Ad
Inderdaad, dit is een actueel en interessant onderwerp. Onze MG's worden ouder, de gereden kilometers lopen op, of zoals in mijn geval ontstaan er problemen aan de motor.
Als je dan op zoek gaat naar een alternatief zijn er 3 opties:
* een gebruikte motor, met eventueel gelijk een nieuwe koppakking, distributie en dergelijke
- op zich waarschijnlijk de goedkoopste optie, maar natuurlijk ook met enig risico, je kent de motor die je koopt immers niet inhoudelijk
- er zijn er inderdaad best wat beschikbaar via de bekende bedrijven, Cowa, Fontech, etc.
* een ruil motor, van bedrijven zoals Vegé motoren
- gemakkelijk omdat je jouw oude motor inleverd en gelijk een gereviseerde terug krijgt
- hier hangt natuurlijk een prijskaartje aan, dat mij nog niet duidelijk is, de Rover K motor komt niet voor in de lijsten van de ruil motor leveranciers, eigenlijk een redelijk exotische motor dus ....
* een revisie motor; in feite je eigen motor laten reviseren
- dit kost natuurlijk meer tijd
- met name betreffende deze revisie was ik op zoek naar club leden die hier ervaringen mee hebben
- in UK zijn er diverse aanbiedingen, maar binnen NL is natuurlijk een stuk comfortabeler
- in UK zie ik prijzen rond €2100,-
- hier in NL zou ik nog 's willen informeren bij gerenomeerde revisie bedrijven
** daarnaast ben ik in mijn eigen geval aan het overleggen of de thermische problemen die ik ervaar misschien puur uit de cylinderkop komen ?? en ik dus zou kunnen werken met een volledig nieuwe cylinderkop; RimmerBros heeft deze nog in stock.... maar het zou natuurlijk erg belabberd zijn als er uiteindelijk toch iets mis zou zijn met het onderblok....
Ik reken er een beetje op dat ik mijn motor nog de zomer door krijg, en zodoende tijd maak om me goed te oriënteren voor de winter.
Daarnaast denken Peter & Wilco van Octagon Trade met me mee, dus het komt goed !!
Word vervolgd, en ervaringen met revisie zijn dus welkom !!
Grz. Jos.