Achteruit rij camera schakelt op achteruitrijlicht, of toch niet?

#1
Goedenavond allen,

Ik heb zojuist een achteruitrijcamera geplaatst op mijn MG TF uit 2002. Deze wordt geschakeld/geactiveerd door de "plus" pool van het achteruitrijlicht en de "min" pool op het carrosserie. Tot zover gaat het goed en wordt de camera inderdaad ingeschakeld op het moment dat ik de auto in zijn achteruit zet.
Maar.... Op het moment dat ik bijvoorbeeld een knipperlicht en/of de rem intrap wil het regelmatig voorkomen dat de camera dan ook geactiveerd wordt, wat beteken dat deze een signaal binnenkrijgt via de positieve pool van het achteruitrijlicht.

Mijn vraag: Klopt dit wel?
Naar mijn idee zou dit betekenen dat de plus-pool van het rem-licht en/of knipperlicht in verbinding staat met het achteruitrijlicht, wat niet zou mogen... Het gaat overigens wel over een paar mili-seconde, want nadat de camera wordt geactiveerd hersteld deze zich weer en is er niks aan de hand... Betekend dus dat het signaal dat de camera activeerd niet aanhoudt, en dus weer uitschakeld/verdwijnt nadat deze voortkwam.

Hoor graag jullie mening!

Gr. Jordy Wingelaar

Re: Achteruit rij camera schakelt op achteruitrijlicht, of toch niet?

#2
Je vraagt "Klopt dit wel?" Nee dit klopt niet, maar daar schiet je weinig mee op.
Waarschijnlijk verwacht je ook wel een advies voor een oplossing van het hinderlijke verschijnsel.
Ik ken je camera systeem niet, maar het schijnt een overgevoelige triggeraansluiting te hebben. We gaan er vanuit dat het geen slecht systeem is en dat de aansluitingen op de juiste manier zijn gemaakt.
Zorg er zo mogelijk voor, dat de massa aansluiting van de camera onder dezelfde schroef/moer zit als de massa van je achterlicht unit en dat deze massa deugdelijk is. Als dit niet helpt of niet mogelijk is zou je kunnen proberen de trigger aansluiting te ontstoren met een radio ontstoorcondensator van 0,5uF.
Ook zou je kunnen proberen de inschakel aansluiting van de camera op een andere plaats aan te sluiten, bijvoorbeeld op de versnellingsbak schakelaar?
Het zijn maar wat ideeën, want ik weet te weinig om gericht te kunnen adviseren.
Groet, Steef.
cron