Tip: Nieuwe emblemen MG TF

#1
Vandaag nieuwe emblemen op mijnTF aangebracht. De oude waren bleek. Flink met een föhn voorverwarmd. Met een flosdraad losmaken lukte achter enigeszins en voor, die zit iets verzonken, niet. Voorzichtig met een bot, smal plat schroevendraaiertje vanaf de zijkant eronder gewerkt en dat werkte heel goed zonder schade! Komt het aanzien van de MG erg ten goede. :)

Happy motoring.

Re: Tip: Nieuwe emblemen MG TF

#2
Mee eens Frans, ik kijk al heel wat jaren naar MGF's en TF's die te koop worden aangeboden. Het eerste waar ik naar kijk op foto's is het embleem voor en achter. Als liefhebbers vinden wij dat uiteraard een heel mooi logo en dan moet dat dezelfde kleur hebben zoals de MG de fabriek in Longbridge heeft verlaten. Veel rijplezier gewenst.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Tip: Nieuwe emblemen MG TF

#3
Ik heb ooit die van een ZR vervangen zowel voor als achter, niet het complete embleem (chroom deel + blikken/aluminum bedrukte deel) vervangen, slechts het aluminium gebolde embleem deel.
Om het embleem middendeel los te krijgen boorde ik in het midden van het aluminium logo deel een gaatje van een paar mm in alleen het aluminium deel wat nog gen mm dik is, dus niet geheel
logo met chroomplaat doorboren.
Ik heb (al jaren) een zeer klein electronica plat schroevendraaiertje waarvan ik de punt als een haak om heb gebogen, er bestaan ook van die mini haakjes in mini setjes met schroevendraaiers.
De haak in het gaatje en beetje trekken terwijl je het embleem met inderdaad een foehn warm maakt, los binnen drie minuten, voor plakken nieuwe eerst schoonmaken met wasbenzine vooroude lijmresten
wanneer als laatste een poetsmiddel wordt gebruikt kan het zijn dat het nieuwe logo niet goed hecht.

Re: Tip: Nieuwe emblemen MG TF

#4
Een verweerd logo ziet er inderdaad bijzonder knullig uit. Als je ze vervangt dan wel graag de originele ( DAB000160 ) want of je echt vrolijker wordt van de aftermarket look ......

Leuk te lezen hoe ieder zijn eigen manier heeft. Wij doen altijd een stukje papieren poetsdoek verzadigen in wasbenzine en laten dat achter het logo lopen. De wasbenzine lost de foam en de dubbelzijdige tape op zodat na een uurtje je ze er zo afpakt zonder enig risico op lakschades.
Iedereen aan de F & TF !!

Re: Tip: Nieuwe emblemen MG TF

#5
Ik heb een jaar of 15 geleden uit voorzorg twee emblemen gekocht (in Houten) die waren geëmailleerd. Heel strak met een soort van reliëf erin.
Maar na 17 jaar zitten nog steeds de originele emblemen op mijn TF. En ze zien er nog steeds als nieuw uit.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron