Underbonnet label in de MGF

#1
Onderstaande sticker zie je veel onder de voorklep in een MGF. Bij Rimmerbros kun je ze zelfs bestellen als het mist onder je voorklep. Iemand enig idee wat de betekenis hiervan is?
Afbeelding
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Underbonnet label in de MGF

#2
E11 betreft de Britse goedkeuring voor toepassing van equipment op motorvoertuigen.
En 34R en 68R zijn dacht ik types koudemiddel (freon) wat in airconditioning wordt gebruikt. Volgens mij zijn dit oudere types die niet meer mogen worden gebruikt vanwege aantasting van de ozonlaag.

Gr
John
MG F 2001, British Racing Green, Cream/Walnut leather, 16", chrome + wood pack, airco, ABS

Re: Underbonnet label in de MGF

#3
Dank voor reactie John. Dat de E11 markering te maken heeft met een goedkeuring en zelfs het land waarin dit is uitgevoerd wist ik. Je uitleg over het koudemiddel is geheel onbekend. Misschien is er nog een lezer die hier iets over kan vertellen.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Underbonnet label in de MGF

#4
Dit label met de R nummers stamt uit de tijd dat de EU typegoedkeuring voor auto´s nog niet verplicht was, n.l. vóór 1998. Het nummer slaat op een EU Richtlijn van een deelgoedkeuring. Bijv. 68R voor emissie. De Nationale overheden zoals de RDW konden op die manier snel zien of een auto bij import voldeed aan bepaalde eisen en het certificaat opzoeken. In de praktijk werd hier bijna geen gebruik van gemaakt. De R nummers van de airco van auto´s is een heel ander verhaal. De airco wordt gevuld met een koudemiddel. De eigenschappen van die middelen worden aangegeven met een R nummer van Refridgerant. R12 wordt niet meer gebruikt want Is slecht voor de ozonlaag in de dampkring. Tegenwoordig zijn die middelen minder schadelijk, zoals bijv. R134A.
cron