MGTF lampje in vooronder (bij reservewiel)

#1
Beste collega-TF-rijders, ik heb sinds kort een MGTF. Nu was ik van mijn MGF gewend dat er een lampje onder de 'motorkap' aan de voorkant zat. Schakelaartje vlakbij de claxon en rechthoekig lampje in één van de stijlen van de 'motorkap'. In mijn TF tref ik wel een schakelaar, maar die is niet aangesloten, en het lampje ontbreekt geheel. Daar zit een lege plek. Volgens het bedrijf dat de auto leverde hoort dat zo, maar dat kan ik bijna niet geloven. Wat kunnen jullie hierover melden? Ben benieuwd. Met Groet, Koos Brederode

Re: MGTF lampje in vooronder (bij reservewiel)

#6
Deze lampjes bestaan er met en zonder schakelaar. Ze zaten al in vroegere Austin Rover modellen zoals Mini, Metro, Maestro, Montego, Rover 800 en Land Rover. Ze dienden als interieurverlichting of kofferbakverlichting. Het lampje mèt schakelaar heeft dezelfde afmetingen en aansluitingen en past zo in het gat van F/TF voor- en achterkep.
Ik zet het lampje uit en met de hand aan, als het nodig is. Als je het vergeet uit te doen dan gaat het automatisch uit bij het sluiten van de klep. Zo heb je minder last van een lege accu en bij het opladen. Het originele partnummer van het lampje mèt schakelaar is AFU4092 of AFU4092L voor Land Rover.
Laatst gewijzigd door Marius Otto (200005) op 03 mar 2021, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
cron