alarm

#1
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en kon niet vinden wat ik zocht. Zoals bij zovelen geeft mijn alarm problemen. Ik heb de sleutel opnieuw gesynchroniseerd. Nu de deur met de sleutel dichtgedaan, maar toen gaf hij toch weer een alarm dat met een klik weer uitging. Ik kan er niet van op aan dat het vannacht niet weer gebeurd. Hoe kan ik het alarm helemaal uitschakelen? Is dit uberhaupt mogelijk? Misschien staat dit al ergens, maar ik kan het niet vinden. Gaarne jullie reacties.
Monique de Zwart.

Re: alarm

#2
hoi Monique, ik ben geen techneut maar heb zelf al veel zaken moeten (laten) oplossen bij mijn TF. Op www.mg-rover.org zijn veel reacties te vinden over het alarm dat een eigen leven gaat leiden. Een greep uit de suggesties: relais van pektron scu, kabelbreuk bij achterklep, lage accuspanning, defecte sensor interieur. Kortom een zoektocht. Vermoedelijk kun je het beste terecht bij een werkplaats waar ze het systeem kunnen uitlezen. Hoe het alarm helemaal uit te schakelen lees ik nergens. Een zekering verwijderen is ook niet mogelijk vanwege gekoppelde andere functies. Hooguit zou je - zolang het probleem zich voordoet - de stroom naar de claxon kunnen onderbreken zodat je evt buren ook te vriend houdt. Ik weet dat autobedrif Nijendijk in Zutphen een T4 MG testbank heeft. Van Wilco en Peter (artikelen in clubblad over TF) ook kunnen uitlezen. Mogelijk kan dit op meer adressen maar die ken ik zelf niet.

Re: alarm

#3
Beste Monique, Wat van belang is om te weten, is het een F of een TF. wanneer het een TF is is voor mij de laatste 8 cijfers van het chassisnummer van belang, want er komen 2 types voor op de TF. Te herkennen aan de vorm van de zender. Het is haast onmogelijk om zonder te meten met de Rover T4 tester een antwoord te geven. In mijn bedrijf is deze aanwezig en kan ik je mogelijk verder helpen. Mijn bedrijf is in Goes, en dus iets korter bij dan Zutphen. Het makkelijkst is te bellen tijdens werktijden 0113-276760.

Re: alarm

#4
Monique bezit een MGF. In haar buurt zitten in Heemskerk en Assendelft voormalig dealers die een T4 bezitten. De adresgegevens kan ze vinden op de website www.mgfregister.nl
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron