roest in dorpel

#1
Hallo,
Inmiddels al een aantal verbetering aangebracht aan de F en nu naar nu de volgende stap.
In de rechter dorpel zit op de bekende plek, voor het achterwiel bij het krikpunt, een nare roestplek. Linker dorpel is overigens goed. Heeft iemand een indicatie waar ik aan moet denken in euro's voor herstel? Er zal een nieuw stukje ingezet moeten worden en dan spuiten natuurlijk. Zijn er bedrijven die ervaring hebben met de F en dit kunnen repareren? Of is elke willekeurig schadebedrijf in staat dit te herstellen?
Advies wordt zeer gewaardeerd.

Allemaal alvast een goede jaarwisseling en een voorspoedig 2019.

Re: roest in dorpel

#2
Beste,

Voor een bedrijf dat een beetje in restauratie/plaatwerk doet is dit niet zo'n grote klus. Ik denk dat er ook genoeg mensen binnen de club zijn die de nodige ervaring hebben. Alles laten doen inclusief spuitwerk kost al gauw meer dan je denkt. Ik heb hier nog een link naar iemand die hier zelf mee aan de slag is gegaan. Ik denk dat dit probleem gelijkenis heeft met jouw dorpel. Misschien kun je zelf ook een deel uitvoeren om kosten te besparen.

https://www.facebook.com/mantas.kulis?_ ... oup_dialog

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: roest in dorpel

#5
Ik heb een zelfde probleem, maar de roestvorming zit zowel links als rechtsachter! Inmiddels een bedrijf gevonden die dat tegen een redelijke prijs kan opknappen! Wel adviseerde hij mij om de te lassen platen ( 70 cm lengte) ergens anders te verkrijgen! Weet iemand waar ik deze onderdelen kan verkrijgen?
Laurens van Sluijs
cron