distributie vervangen en welke andere onderdelen?

#1
Bij de volgende APK/servicebeurt in het voorjaar moet de distributie van mijn F vervangen worden. Niet vanwege de kilometers maar vanwege de tijdsinterval. Natuurlijk een kostbare klus maar niet te vermijden. Als dit vervangen wordt zijn er dan andere zaken die ik het beste gelijk kan laten vervangen omdat er best veel los gaat en ze er dan makkelijk bij kunnen? Hoor graag jullie ervaring.

Re: distributie vervangen en welke andere onderdelen?

#3
920143 schreef:De waterpomp, maar dat weet (bijna) iedereen die een distibutieriem vervangt.
Omdat iedereen dat zegt heb ik deze nog nooit vervangen. Mijn waterpomp viert dit jaar z'n 15e verjaardag.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: distributie vervangen en welke andere onderdelen?

#6
Uiteraard hoef je de waterpomp niet te vervangen, maar ervaring heeft geleerd dat vaak na het wisselen van een distribultieriem en wellicht daardoor een iets andere axiale spanning de waterpomp komt deze zou kunnen gaan lekken.
Aangezien de kostprijs van een waterpomp niet in vegelijking staat met de de- en montage kosten (uurloon) van de hele mikmak om er bij te komen wordt er dus geadviseerd om meteen een nieuwe waterpomp te monteren.
Je zou kunnen vragen aan je garage om de pomp NIET te vervangen en hij 'm tegen alleen kostpriijs van de pomp later plaats bij lekkage, als je garagist dat doet geef mij dan even het adres.
groeten

Re: distributie vervangen en welke andere onderdelen?

#7
920143 schreef:Aangezien de kostprijs van een waterpomp niet in vegelijking staat met de de- en montage kosten (uurloon) van de hele mikmak om er bij te komen wordt er dus geadviseerd om meteen een nieuwe waterpomp te monteren.
Dit is wel vaak het praatje (maar niet altijd) en de enige reden die garages noemen is dat een waterpomp weinig kost en ze toch bezig zijn.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
cron