Re: MG op autotrein

#2
Zelf heb ik nog nooit een MG op de trein gezet maar ik weet dat velen, zeker met een oudere MG, de trein gebruiken om een deel van de rit comfortabel te overbruggen. vroeger ging dat ook eenvoudiger, via 's-Hertogenbosch. in deze tijden mag je naar Duitsland uitwijken.
ik begrijp dat je een auto met een linnen kap niet boven moet zetten maar onderin. dit omdat er nogal eens vuil en metaaldeeltjes van de bovenleidingen afspatten welke de softtop kunnen beschadigen.

Napels, Sorrento, inderdaad een mooie gebied om met de MG te toeren. Wij zijn er verschillende keren naar toe mogen gaan en hebben genoten van de Fantastische uitzichten, de gastvrije mensen en het heerlijke eten. Zou zo weer terug willen gaan.

Re: MG op autotrein

#4
Het italiaanse feestje MG BY THE SEA in Gabbice Mare wordt niet jaarlijks maar om de twee jaar gehouden, wij hebben er in 2008, 2010, 2012 en 2014 met veel plezier aan deelgenomen.
In 2008 en 2010 met de MGF er gewoon erheen gereden en in 2012 met de MGB-LE (UK) met de duitse autotrein vanaf Duesseldorf naar Verona, in 2014 wilden wij wederom met de
MGB-LE (UK) maar reed de autotrein - die we n.b. in November 2013 al hadden geboekt - ineens niet verder dan Innsbruck en kreeg je een kleine reductie, toen kompleet gecancelled en
het volledige bedrag teruggekregen.
Namelijk geen zin om 's-ochtends in de kloof via Bolsano en Verona tot aan Modena constant op de linkerbaan te moeten rijden omdat de rechterbaan een kolonne vrachtwagens is,
dat hadden we in 2008 al meegemaakt en daar in 2010 er een gigantische file was via de hoge bergpas gereden.
Dus in 2014 gewoon met de B met een paar dagen aan het Gardameer weer naar Gabicce Mare gereden.

In 2007 gingen wij met een VW Kever cabrio met de duitse autotrein van Duesseldorf naar Muenchen, bij het inchecken bleken er zijn teveel motorfietsen dus de cabrio gaat naar boven,
na mijn vriendelijk protest en hun argumunt dat de rest van de nederlandse VW Kever cabrio's ook boven verladen was, maar bleek er uiteindelijk toch een plaatsje beneden over, de medereizigers van de VW Cabrioclub waren niet geamuseerd dat ik dat voor elkaar had gekregen om mijn auto beneden had tijdens de reis, dus het boeken van een cabrio is geen 100%
garantie voor beladen beneden.
Nog los van dat de auto beneden was verladen toch mistereuze blaasjes in de eerste lak welke gelukkig weer glad wegtrokken, nooit eerder en ook nimmer meer gezien.

Terug over MG BY THE SEA ja met een F of TF rijd je achteraan en grappa in een koffiekopje is best lekker, in 2018 zal het evenement weer gehouden worden, wij doen er niet meer aan mee, inmiddels genoeg oude kerkjes in kleine dorpjes met bijzondere muurschilderingen en/of beelden gezien en pasta van plastic bordjes gegeten.
Maar de sfeer tussen de deelnemers is best leuk, zeker als je een een keer niet elke dag met je eigen groepje optrekt en met andere mensen in gesprek gaat.