Re: MG-Nieuws

#2
160118 schreef:Dus als je accu veel korter meegaat dan verwacht kan het aan je regelaar liggen.
Na 14 jaar trouwe dienst in de MGTF heb ik afscheid genomen van de originele (eerste) accu. Dan is het ook mooi geweest. ;)
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG-Nieuws

#5
160118 schreef:Op sommige Varta accu's staat op de min pool een maand en jaar stempel, anderen hebben een kleur code. Heb de vraag aan Varta voorgelegd en laat me verrassen! Michael
Ik heb er nu ook een Varta ingezet. Tijdens een servicebeurt (10 jaar geleden) wilde de monteur bij een voormalig MG Rover dealer de accu vernieuwen omdat deze zwak was. Ik gaf aan dat dit waarschijnlijk een gevolg was van een tijdje stilstaan. Na een korte discussie heb ik aangegeven dat er pas iets wordt vernieuwd als het echt einde oefening is. Hierna op de beurs in Houten wel een druppellader gekocht. Zo heb ik het punt van vernieuwen 10 jaar kunnen opschuiven. :)
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG-Nieuws

#7
We moeten maar weer even terug naar het onderwerp "MG-Nieuws" en je opmerking "Verbazend hoe het toch lukt om iedere laatste dag van de maand in de bus te vallen".

Daar staan wij als lezers niet zo vaak (te weinig dus :oops: ) bij stil. Een klein team van allemaal vrijwilligers maakt voor ons het MG gevoel helemaal compleet. :D
Misschien moeten we wat vaker een compliment uitdelen. ;) Terwijl wij juli uitgave van MG Nieuws lezen is het redactieteam alweer druk bezig om de augustus uitgave inhoud te geven.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MG-Nieuws

#10
Dashcams van een tientje moet je lekker laten waar ze liggen: in de rommelbak. Beelden die met een aardappel gemaakt lijken te zijn geven nooit de informatie die je achteraf nodig hebt.

Ik heb er twee in mijn dagelijkse auto hangen, eentje achter de voorruit en eentje tegen de achterruit. Mijn tip: neem er eentje met GPS die ook echt 1080p of betere videokwaliteit schiet (die dingen van de blokker / kruidvat schieten vaak 720i of nog slechter wat dan in software wordt opgeschaald, daar word je niet blij van). Van die tegenligger die net jouw spiegel er af rijdt wil je toch wel graag het kenteken kunnen terugzien. Ook is het aardig om onder donkere omstandigheden nog wat te kunnen zien, dat is met die filmende aardappels meestal ook wel anders.

Redelijke camera's voor niet te veel geld: DOD RC500S bijvoorbeeld is een hele goede. Of, als het nog kleiner moet, de mini 0801 of een van zijn opvolgers. Mini 0806 is op het moment een mooie opvolger.

Veel info op dashcamtalk: https://dashcamtalk.com/best-dash-cams-of-2017/

Notes:
  • Kies je voor parking mode, denk dan vooral ook om je accu. Neem er eentje die op tijd de parking mode deactiveert voordat je met een lege accu staat
  • Voeding gaat over het algemeen via een USB kabel. Daar wil nog wel eens storing op ontstaan, zeker als je met contactpuntjes en een half rotte condensator rond rijdt. Een smoorkraal op de kabel en voeding vanuit bijvoorbeeld een los accupack doet wonderen
  • Waterdichte dashcams heb ik nog niet gezien. Wel action camera's (worden veel op de motorfiets gebruikt), maar die hebben meestal geen mogelijkheden voor video looping waarbij de laatste opnames de nieuwste overschrijven als je memorycard (bijna) vol is
  • Software is vaak een probleem want er worden nogal eens afwijkende videoformaten gehanteerd. Video's uit de mini series kan je heel goed terugkijken met Registrator Viewer (Windows only!). Helaas is de auteur van dat stukje software vorig jaar of zo overleden bij een motorongeluk en is zijn website offline. Even zoeken levert je een betrouwbare downloadlink op via dashcamtalk.com
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)