Re: MGF remmen
#2Leuk verhaal Michael,
inderdaad bijzonder dat bij de APK enkel de remwerking een punt van aandacht is, los van de staat van de remmen.
inderdaad bijzonder dat bij de APK enkel de remwerking een punt van aandacht is, los van de staat van de remmen.
Re: MGF remmen
#3Voor de APK dienen de remmen te werken binen de gestelde normen en ten tweede geen al te groot verschil in de remvertraging (weerstand) tussen linker- en rechterwiel per as,160141 schreef:Leuk verhaal Michael,
inderdaad bijzonder dat bij de APK enkel de remwerking een punt van aandacht is, los van de staat van de remmen.
schijven mogen roestig zijn als er slechts maar een kleine (zichtbare) plek op de schijf zonder roest is.
Dit jaar een auto na 15 maanden schorsing naar de APK gereden, maar daags van te voren om raad en regelgeving gevraagd, vandaar.
Als je wenst dat je altijd perfecte remschijven hebt ga naar een merkdealer, die zal uit hoofde van het vertegenwoordigde automerk je nieuwe schijven leveren,
maar die volgens de APK norm niet nodig zijn te vervangen.
Een APK is een momentopname van de auto, geen groot onderhoud inspectie. Dat een auto APK heeft wil niet zeggen dat die om de hoek van de straat in elkaar zakt etc.
Wel kijkt men naar roest en bevestiging van de remleidingen/remslangen of lekkages in het remsysteem.
Re: MGF remmen
#6ik koop tegenwoordig de 'coated' variant van remschijven. Hier is het deel waar niet op geremd word voorzien van een (vaak zwarte) coating.