Goede vond allemaal.
zal me even voor stellen,
mijn naam is nanning en kom uit het midden van het land.
ik ben al een paar jaar lid van de MG Car Club, maar geen al te actief lid.
ben in het bezit van een MGF 1.8I VVC uit 1998.
normaal heb ik deze in onderhoud want ben niet heel erg handig met auto's.
MAAR daar gaan we verandering in brengen.
mijn remmen zijn aan vervanging toe en dacht dit is het eerste project wat ik zelf ga doen.
en dan inplaats van de remblokjes vervangen gaan we gelijk voor een upgrade.
Dus de vraag is: heeft iemand al eens een rem upgrade gedaan aan een MGF.
en dan bedoel ik mooi rode remschoenen en een goede rem schijf.
graag hoor ik jullie ideeen, ervaringen meningen.
groeten, nanning
Re: Upgrade remmen MGF
#2Dag Nanning,120159 schreef:heeft iemand al eens een rem upgrade gedaan aan een MGF.
en dan bedoel ik mooi rode remschoenen en een goede rem schijf.
graag hoor ik jullie ideeen, ervaringen meningen.
Deze upgrade is al door meerdere MGF/TF eigenaren gedaan. Jouw MGF is van 1998 en ik weet niet welke velgen er op deze MGF zijn gemonteerd. Niet bij iedere velg kan zomaar deze remklauw/remschijf combinatie gemonteerd worden. Op mijn TF (Brooklands) met 16" square spoken kan het dus niet.
Dit dus zeker even vooraf uitzoeken is het advies, anders kunnen er zomaar kosten (4 velgen) bijkomen. Maar de remwerking is heel merkbaar beter.
Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Upgrade remmen MGF
#3Beste Nanning.
Rimmer Brothers in Engeland heeft conversie setjes te koop.
Voor vragen hieromtrent kan je ze ook bellen.
Ze hebben een technische afdeling.
http://www.rimmerbros.co.uk/ItemList--M ... es--m-1960
Vriendelijke groet,
Arjan Kramer.
Rimmer Brothers in Engeland heeft conversie setjes te koop.
Voor vragen hieromtrent kan je ze ook bellen.
Ze hebben een technische afdeling.
http://www.rimmerbros.co.uk/ItemList--M ... es--m-1960
Vriendelijke groet,
Arjan Kramer.
Re: Upgrade remmen MGF
#4Dit is wel de 2 pots uitvoering. Op de TF160 en MGF Trophy zit een 4 pots uitvoering. Het is even zoeken maar ze zijn nog wel te vinden.120105 schreef:Rimmer Brothers in Engeland heeft conversie setjes te koop.
Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Upgrade remmen MGF
#5dank je Ad,
ik heb inderdaad 2 setjes velgen. 1 voor winterbanden en die zijn kleiner dan mijn zomer velgen. zal eens kijken wat de maten zijn dan kan ik hier
rekening mee houden.
bedankt Arjan voor de link.
ik vind de rode mg remklauwen wel erg mooi, dat is iets wat ik zou willen hebben.
maar komt de volgende vraag.
wat is het verschil tussen een 2 pot en een 4 pot wat rem capaciteit betreft?
gr, nanning.
ik heb inderdaad 2 setjes velgen. 1 voor winterbanden en die zijn kleiner dan mijn zomer velgen. zal eens kijken wat de maten zijn dan kan ik hier
rekening mee houden.
bedankt Arjan voor de link.
ik vind de rode mg remklauwen wel erg mooi, dat is iets wat ik zou willen hebben.
maar komt de volgende vraag.
wat is het verschil tussen een 2 pot en een 4 pot wat rem capaciteit betreft?
gr, nanning.
Re: Upgrade remmen MGF
#6.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#7Tja een MGF en remmen, een vreemde combinatie. Een standaard F wil best wel vooruit maar de remmen zijn ze destijds een beetje vergeten. Ja een F remt natuurlijk wel maar er is veel ruimte voor verbetering.
Om te beginnen zou je kunnen kiezen voor andere blokken dan de OEM blokken. Ga voorbij aan EBC Green stuff, de rode zijn echt beter.
Op de Trophy uitvoeringen heeft MG Rover destijds 305 mm schijven aan de voorzijde geplaatst als een vergroting op de standaard 240 mm. Een immense verbetering maar zoals Ad Holtland al aangaf een enorme limitering op de keuze aan velgen die je kunt toepassen.
Aftermarket zijn er ook 280 mm schijven ontwikkeld, in eerste instantie van het merk "Black Diamond" deze, best wel goede schijven, worden helaas niet meer geleverd. Er zijn wel andere leveranciers in Engeland die deze schijven leveren. Het mooie van deze schijven is dat ze samen met een adaptor je huidige remklauw gebruiken om de 20 mm verschil in straal op te vangen. Inmiddels zijn deze schijven ook voor de achteras beschikbaar.
Maar let wel, ook bij deze schijven passen niet alle velgen, alleen de originele vvc velg en de laatste 15" Y-velg voor zover ik met zekerheid kan zeggen.
Zeker in combinatie met goede remblokken geven de 280 mm schijven een veel betere remwerking. Maar goed remmen is een kunst: Het met een voetje op de rem staan om zo langzaam naar een stoplicht te glijden, geeft een enorme berg vuiligheid en rommel op de schijf en blokken. Met als gevolg dat de remwerking gewoonweg allerbelabberst is. Het is echter wel de wijze waarop 95% van de weggebruikers met zijn wagen omgaat.
Om te beginnen zou je kunnen kiezen voor andere blokken dan de OEM blokken. Ga voorbij aan EBC Green stuff, de rode zijn echt beter.
Op de Trophy uitvoeringen heeft MG Rover destijds 305 mm schijven aan de voorzijde geplaatst als een vergroting op de standaard 240 mm. Een immense verbetering maar zoals Ad Holtland al aangaf een enorme limitering op de keuze aan velgen die je kunt toepassen.
Aftermarket zijn er ook 280 mm schijven ontwikkeld, in eerste instantie van het merk "Black Diamond" deze, best wel goede schijven, worden helaas niet meer geleverd. Er zijn wel andere leveranciers in Engeland die deze schijven leveren. Het mooie van deze schijven is dat ze samen met een adaptor je huidige remklauw gebruiken om de 20 mm verschil in straal op te vangen. Inmiddels zijn deze schijven ook voor de achteras beschikbaar.
Maar let wel, ook bij deze schijven passen niet alle velgen, alleen de originele vvc velg en de laatste 15" Y-velg voor zover ik met zekerheid kan zeggen.
Zeker in combinatie met goede remblokken geven de 280 mm schijven een veel betere remwerking. Maar goed remmen is een kunst: Het met een voetje op de rem staan om zo langzaam naar een stoplicht te glijden, geeft een enorme berg vuiligheid en rommel op de schijf en blokken. Met als gevolg dat de remwerking gewoonweg allerbelabberst is. Het is echter wel de wijze waarop 95% van de weggebruikers met zijn wagen omgaat.
Re: Upgrade remmen MGF
#8.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#9Ik deed de upgrade al jaren geleden en is een van de beste upgrades.120159 schreef:Goede vond allemaal.
mijn remmen zijn aan vervanging toe en dacht dit is het eerste project wat ik zelf ga doen.
en dan inplaats van de remblokjes vervangen gaan we gelijk voor een upgrade.
Dus de vraag is: heeft iemand al eens een rem upgrade gedaan aan een MGF.
en dan bedoel ik mooi rode remschoenen en een goede rem schijf.
graag hoor ik jullie ideeen, ervaringen meningen.
groeten, nanning
De 4 pots remklauwen zijn goed te vinden zowel nieuw al gebruikt.
Ook het vervangen is een fluitje van een cent. Wel moet je als je geen ontluchtingstool heb, met zn tweeen zijn om de remmen te ontluchten.
Als je dan toch bezig bent adviseer ik om gelijk de rubberen remleidingen te vervangen voor staalflex.
De prijzen voor de setjes willen nog wel eens sterk verschillen maar dat is een kwestie van zoeken.
Let op dat niet alle 16" velgen over deze remklauwen passen.
Succes
Thomas
Thomas
Re: Upgrade remmen MGF
#10.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#11.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#12Als het droog is en de temperatuur nog iets gaat stijgen is het zelf ophalen in Friesland echt geen straf. Open en met de MGF bedoel ik dan.160118 schreef:ophalen in Friesland is beetje duurder
Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Upgrade remmen MGF
#13.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#14.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#15.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#16.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#17Goedemorgen.
al weer een poosje geleden dat ik dit begon.
ondertussen veel wijzer geworden over Remmen/schijven en blokjes.
en natuurlijk het ontluchten van de leidingen (waarvoor dank).
maar heb besloten om inderdaad een complete vervanging te doen
dus nieuwe remschijven met nieuwe mooi rode 4 pots remklauwen.
en als ik dit ga doen gelijk vervanging van de remvloeistofleiding.
maar dat verhelpt mijn remprobleem op de korte termijn niet.
daarom als tussen oplossing toch maar even goede blokken bij EBC besteld, en ze zijn net binnen deze ga ik deze week even instaleren en zal dan snel een review geven.
groeten nanning.
al weer een poosje geleden dat ik dit begon.
ondertussen veel wijzer geworden over Remmen/schijven en blokjes.
en natuurlijk het ontluchten van de leidingen (waarvoor dank).
maar heb besloten om inderdaad een complete vervanging te doen
dus nieuwe remschijven met nieuwe mooi rode 4 pots remklauwen.
en als ik dit ga doen gelijk vervanging van de remvloeistofleiding.
maar dat verhelpt mijn remprobleem op de korte termijn niet.
daarom als tussen oplossing toch maar even goede blokken bij EBC besteld, en ze zijn net binnen deze ga ik deze week even instaleren en zal dan snel een review geven.
groeten nanning.
Re: Upgrade remmen MGF
#18.,
Laatst gewijzigd door 160118 op 17 jun 2017, 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#20.
Laatst gewijzigd door 160118 op 30 mar 2017, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Upgrade remmen MGF
#21Goedenavond.
Gisteren mijn nieuwe remblokken geïnstalleerd.
en al met al best een makkelijk klusje, wel even alle delen ingesmeerd en gevijld en schoongemaakt,
waarbij de youtube video van Rimmer bross een goede voorbereiding was.
moet zeggen dat ik nu na een paar km al best tevreden ben met het remvermogen.
en voor de volledigheid was ik nog net op tijd met het vervangen van de blokken, had niet veel langer moeten duren.
tot dusver deel 1 van de remmen upgrade van de MGF.
ik zal ondertussen zoeken naar de juiste schijven/klauwen/velgen en remleidingen
en als ik van plan ben om die te installeren zal ik dat hier weer delen.
bedankt voor de feedback.
groeten nanning.
Gisteren mijn nieuwe remblokken geïnstalleerd.
en al met al best een makkelijk klusje, wel even alle delen ingesmeerd en gevijld en schoongemaakt,
waarbij de youtube video van Rimmer bross een goede voorbereiding was.
moet zeggen dat ik nu na een paar km al best tevreden ben met het remvermogen.
en voor de volledigheid was ik nog net op tijd met het vervangen van de blokken, had niet veel langer moeten duren.
tot dusver deel 1 van de remmen upgrade van de MGF.
ik zal ondertussen zoeken naar de juiste schijven/klauwen/velgen en remleidingen
en als ik van plan ben om die te installeren zal ik dat hier weer delen.
bedankt voor de feedback.
groeten nanning.