MGF VVC ? of toch niet

#1
vandaag wezen kijken naar een F volgens de eigenaar een vvc met dit nummer:wezsarrdwbgbwd031680.
Op de motor geen vvc teken gezien.
De toerenteller ging tot rood 6800.
Geen ABS onder de kap.
Volgens mij moet je de 8 letter hebben, en dat is een d ,
volgens mij moet dat een t of een p zijn.
De auto komt uit 1998 .
Wie kan mij helpen?

Re: MGF VVC ? of toch niet

#2
150186 schreef:vandaag wezen kijken naar een F volgens de eigenaar een vvc met dit nummer:wezsarrdwbgbwd031680.
Het nummer klopt niet helemaal maar dit is NL kenteken 13-LFZ-1 en dit is de 120bhp versie dus geen VVC, dat is zeker.
Deze MGF is in Engeland geleverd door dealer Swain & Jones Ltd, FARNHAM op 14 januari 1998 met Engels kenteken R522 JPD.

Check je de Engelse MOT (https://www.check-mot.service.gov.uk) dan zie je dat deze MGF voor de laatste maal is gekeurd in Engeland op 13 maart 2009 met een km stand van 124409 miles.
En ook is afgekeurd, de afkeurpunten kun je zien.


Ad
MGF Register
http://www.mgfregister.nl
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MGF VVC ? of toch niet

#4
Ik heb de MGF gevonden op Autoscout24. De advertentie zegt dat het een VVC is maar dat is dus gewoon niet waar.
In de advertentie spreekt de adverteerder over 145.000 km maar dat is dus ook onjuist. Het kan zijn dat de verwarring door de mijlen teller is ontstaan.
Maar goed, 145.000 mijlen zijn omgerekend 241.500 km.

Bewust of onbewust maakt de adverteerder er een potje van.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: MGF VVC ? of toch niet

#6
090086 schreef:Met andere woorden ver van weg blijven lekker naar een ander zoeken!
Het beste advies !

Koop voor iets meer geld een origineel nederlandse auto met onderhoudshistorie. Nu ga je voor een goedkopere auto, gaat er vrijwel zeker nog het nodige (lees meervoud van aankoopbedrag) in "investeren" en bij verkoop t.z.t. loopt iedereen hard weg, want de auto is RHD.
Nederlandse auto's kunnen "binnenslapers" zijn, dat zijn de meeste engelse auto's beslist niet.
Ik heb zelf ook RHD MG's, maar louter en alleen omdat van die uitvoering geen LHD auto's bestaan, als er keus is ga voor LHD.

Succes en wijsheid alsmede prettige dagen toegewenst.

Re: MGF VVC ? of toch niet

#7
Ik heb de auto gezien en ben hard wegelopen.
er klopte niks in en rond deze auto, de ophanging was verrot en hij had duidelijk in het verleden grote schade gehad aan rechterkant.
Zelf heb ik een rhd waar ik al jaren met plezier mee rondtuf, een echte binnenslaper.
Maar de leeftijd komt met gebreken en ik heb een aantal onderdelen nodig en zoek dus een donor auto, vandaar dat ik bij deze ben wezen kijken.
Dank Jullie voor de reactie,s
Met vriendelijke groet
Chester