Scheur in plastic achterruit MGF

#1
Hallo MGF-rijders,

Vanmiddag een mooi zonnetje en daarom maar even de F gepakt. Bij het openen van de kap een scherpe tik en.....scheur in de plastic achterruit. Het achterruitje was toch al nagenoeg ondoorzichtig dus nu maar vervangen. Op het internet zie ik prijzen die lopen van ca. 160,- tot 550,- voor vervanging. Wat is redelijk voor een goede achterruit? Of is het verstandig om gelijk iets meer uit te geven voor een glazen achterruit? Graag advies van MGF-rijders die de ruit ook al een keer vervangen hebben.

groet,
HJ

Re: Scheur in plastic achterruit MGF

#2
Een glazen achterruit is niet prettig hebben wij ervaren. De kap is moeilijker in te klappen en het ruitje is kleiner. Daarnaast geeft het weinig extra.
Er zit in Rotterdam een goede. Ik zal eens kijken of ik de gegevens nog kan vinden. Ik geloof dat we 300 kwijt waren.
Het vervangen van het ruitje is goed te doen en een volledig nieuwe kap is dan niet nodig.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Scheur in plastic achterruit MGF

#4
Wij hebben net een nieuwe kap met een glazen achterruit na jaren van plastic. Wij rijden iedere dag met de MGTF en dit werd onze 3e kap.
In de winter zit er een hard top op als het erg koud wordt. De vorm van de kap is anders en de ruit klappert meer dan onze voorgaande.
Voordeel is wel dat de ruit goed helder blijft. voor de platsic kap haalde ik bij de BMW garage een tube poetsmiddel voor de plastic ruit, werkte ook prima.

Ik zou er nog eens goed over denken, helemaal als je niet dag dagelijks met je MG (T) F rijdt.

groeten

Sanna Agelink

Re: Scheur in plastic achterruit MGF

#6
Ben je al eens met de kap naar een gewone jachtzeilmakerij geweest? Die plaatsen ook dat soort kunststof ruiten en het lijkt mij stug dat je daar € 300 voor moet betalen. In een bootkap kost zoiets tussen de € 125-175. Dus als de kap verder nog de moeite is....
Als je de auto altijd binnen zet, 's winters met regen of sneeuw nooit rijdt en hem er meestal toch af hebt als je er de weg mee op gaat is plakken van de ruit wellicht ook nog een optie. Een klein scheurtje kun je met tape plakken, maar er zijn ook reparatiesetjes met lijm en transparante pvc te koop in de gewone bouwmarkt. (Bison)

Gr. Eric

Re: Scheur in plastic achterruit MGF

#7
Dank voor je reactie. Gisteren is het paneel vervangen. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor een glazen achterruit. Op de weg terug gisteren had ik daar geen spijt van. Het zicht is geweldig en het kleinere doorzichtige oppervlak valt reuze mee. Draadjes achterruitverwarming eenvoudig vastklikken en het werkte. Het inklappen van het dak gaat prima. Nu is het nog een beetje stug maar ruitje ligt perfect op de "hoedenplank". Dank voor al jullie adviezen en tips, het heeft me goed geholpen een keuze te maken.
groet,
Henk

Afbeelding