Ervaring met lowering pins MGF?

#1
Ik ben sinds 1 augustus 2016 de eigenaar van een MGF 1.8i (1997) in de kleur flame red. Bijna 20 jaar oud, 125.000km op de teller. Leuke prijs. Prima autootje voor woon-werkverkeer. Dat was het oorspronkelijke idee. Maar... wat een plezier beleef ik aan het stukje bij beetje opknappen, verbeteren, verfraaien van deze MG! Echt een leuke hobby erbij :)

Toen ik de auto kocht stond deze 'hoog op de poten'. Gemeten vanaf de wielnaaf naar de rand van het scherm 37cm. Dat vond ik niet mooi en ik heb de auto lager laten zetten bij een bedrijf in Schiedam. Nu staat de auto op 33 cm. Dat ziet er mooi uit, maar ik vind de vering ietwat week aanvoelen.

Ik lees her en der op internet over zogenaamde lowering pins. Mijn verwachting is dat met deze pins mijn auto laag op de wielen staat, maar strakker aanvoelt. Klopt mijn verwachting of heb ik het mis? Zijn er MGF rijders die ervaring hebben met deze pins? Zo ja, kan iemand mij een bedrijf aanbevelen waar ze eventueel geplaatst kunnen worden? Het liefst omgeving Rotterdam. En kan iemand mij iets vertellen over te verwachten kosten voor zoiets?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Re: Ervaring met lowering pins MGF?

#2
Zelf rij ik al jaren met de lowering pins welke origineel op de trophy modellen
gemonteerd zaten.
Voordeel is dat de auto een 3 cm lager komt maar de druk in het hydragas systeem juist blijft.
Natuurlijk kun je met normale pins door vloeistof te laten weglopen de auto lager leggen, maar dit
is echt funest voor de auto en de hydragasbollen en het systeem.
De originele pins zijn al jaren een zeer zeldzaam item en kom je nooit tegen.
Volgens mij verkoopt Mike Satur nog pins welke je in je je eigen setjes kan overzetten.
Als er vragen zijn help ik je graag.
Succes
Thomas
Thomas

Re: Ervaring met lowering pins MGF?

#3
Hoi Thomas,

vriendelijk dank voor je reactie. Als ik het goed begrijp zijn er originele lowering pins en after market lowering pins. Origineel werkt wel, en after market niet? Weet jij of er een bedrijf is dat ervaring heeft met het evt aanpassen van mijn auto?

Groetjes,
Coos
cron