Ik stond 2 weken geleden met mijn MGF met kokende koelvloeistof, de ANWB is er bij geweest en heeft er water bij gedaan en mij gevraagd een stukje te rijden, na misschien 1 kilometer kookte de koelvloeistof weer, ik ben afgesleept.
De auto heeft 2 weken stilgestaan en is door een monteur nagekeken, hij kon niets vinden en zei dat alles functioneerde.
Kan iemand mij uitleggen wat dat is geweest of wat er zou moeten gebeuren want ik vind het rijden nu niet zo safe.
Re: Kokende koelvloeistof
#2Geen water/koelvloeistof in de olie ? Denk toch echt aan een kapote koppakking.
ANWB die bijvult met "water" i.p.v. koelvloeistof !
Werkt de ventilator wel naar behoren ? Kleine kans van een kapotte thermostaat eerlijk gezegd.
Ga eens naar een garage welke bekend zijn met MGF's, de monteur op de hoek is misschien minder geinformeerd.
ANWB die bijvult met "water" i.p.v. koelvloeistof !
Werkt de ventilator wel naar behoren ? Kleine kans van een kapotte thermostaat eerlijk gezegd.
Ga eens naar een garage welke bekend zijn met MGF's, de monteur op de hoek is misschien minder geinformeerd.
Re: Kokende koelvloeistof
#3Hallo 160031,
De eerste motor van onze MGtf heeft net de 300.000 km niet gehaald maar wel 3 nieuwe koppakkingen.
Onze ervaring is dat met een originele pakking rond de 60.000 km problemen ontstaan. het is niet vraag of maar wanneer je problemen krijgt volgens mij.
Laat de pakking nakijken, als er een originele inzit laat die dan door een verbeterde versie vervangen.
Er zijn ook setjes te krijgen waarbij je je temperatuur beter kunt monitoren.
Er is een technisch coördinator MG(T)F bij de club, kijk even op de site en vraag advies voordat je tijdens een rit achter je een plof hoort en
een grote witte wolk uit je motor komt.
Met een goede pakking heb je veel plezier van je TF.
groeten
Sanna Agelink
De eerste motor van onze MGtf heeft net de 300.000 km niet gehaald maar wel 3 nieuwe koppakkingen.
Onze ervaring is dat met een originele pakking rond de 60.000 km problemen ontstaan. het is niet vraag of maar wanneer je problemen krijgt volgens mij.
Laat de pakking nakijken, als er een originele inzit laat die dan door een verbeterde versie vervangen.
Er zijn ook setjes te krijgen waarbij je je temperatuur beter kunt monitoren.
Er is een technisch coördinator MG(T)F bij de club, kijk even op de site en vraag advies voordat je tijdens een rit achter je een plof hoort en
een grote witte wolk uit je motor komt.
Met een goede pakking heb je veel plezier van je TF.
groeten
Sanna Agelink
Re: Kokende koelvloeistof
#4Ik denk dat er gewoon een nieuwe dop op het koelvloeistofexpansievat nodig is.160031 schreef:De auto heeft 2 weken stilgestaan en is door een monteur nagekeken, hij kon niets vinden en zei dat alles functioneerde.
Kan iemand mij uitleggen wat dat is geweest of wat er zou moeten gebeuren want ik vind het rijden nu niet zo safe.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Kokende koelvloeistof
#5Beste 160031.
Een van de manieren om te zien of je koppakking lek is, is het controleren van je oliepeilstok. Als dat zo is dan zit er aan je peilstok een creme kleurige vloeistof die er een beetje als mayonaise uitziet. Hieronder een link met een foto hiervan.
http://www.j-body.org/forums/read.php?f ... 8&t=169028
http://forums.mg-rover.org/mgf-mgtf-spo ... ndex2.html
Check ook de koelvloeistof in het koelvloeistofreservoir. Deze moet helder zijn en mag geen olie bevatten.
http://forums.mg-rover.org/mgf-mgtf-spo ... il-509828/
Wat het geval kan zijn is idd een lekkende koppakking. De uitlaatgassen komen dan via de lekke pakking in de ruimte van het motorblok waar de koelvloeistof zit terecht. Dat zal het koken zijn. Je kan het ruiken aan de typische uitlaatgas lucht uit je koelvloeistof reservoir.
Is de pakking al een keer vervangen en welke (nieuwe) pakking zit erin?
Succes ermee!
Arjan Kramer.
Een van de manieren om te zien of je koppakking lek is, is het controleren van je oliepeilstok. Als dat zo is dan zit er aan je peilstok een creme kleurige vloeistof die er een beetje als mayonaise uitziet. Hieronder een link met een foto hiervan.
http://www.j-body.org/forums/read.php?f ... 8&t=169028
http://forums.mg-rover.org/mgf-mgtf-spo ... ndex2.html
Check ook de koelvloeistof in het koelvloeistofreservoir. Deze moet helder zijn en mag geen olie bevatten.
http://forums.mg-rover.org/mgf-mgtf-spo ... il-509828/
Wat het geval kan zijn is idd een lekkende koppakking. De uitlaatgassen komen dan via de lekke pakking in de ruimte van het motorblok waar de koelvloeistof zit terecht. Dat zal het koken zijn. Je kan het ruiken aan de typische uitlaatgas lucht uit je koelvloeistof reservoir.
Is de pakking al een keer vervangen en welke (nieuwe) pakking zit erin?
Succes ermee!
Arjan Kramer.
Re: Kokende koelvloeistof
#6Hallo Arjan,
Een monteur heeft de zaak bekeken en niets kunnen ontdekken lees ik in het bericht. De kenmerken die je noemt kunnen een monteur bijna niet ontgaan lijkt mij
Groet,
Ad
Een monteur heeft de zaak bekeken en niets kunnen ontdekken lees ik in het bericht. De kenmerken die je noemt kunnen een monteur bijna niet ontgaan lijkt mij
Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control