Nieuw lid - voorbereiding winterstalling

#1
Graag wil ik mij voorstellen als nieuw lid bij de vereniging. Sinds 2 maanden trotse eigenaar van een 2001 F british racing green met beige leder 2tone interieur met 110 dkm 'net ingereden'.

Helaas zit het seizoen er bijna op en dienen we voor te bereiden voor de winterstalling. Zijn er - behalve de normale maatregelen - speciale vereisten voor een F?
Onder normaal versta ik: reinigen, tank vol, banden lekker hard, accu thuis aan de druppellader, ruitewissers omhoog, kap dicht maar niet vergrendeld.

Alvast dank!

Re: Nieuw lid - voorbereiding winterstalling

#2
Hallo John,

De tank is van kunststof dus vol is niet aan te raden. De kwaliteit van de brandstof loopt alleen maar terug. De kap kan gewoon dicht en vergrendeld. Blijkbaar heb je in de winterstalling geen stroom? Anders zou de accu gewoon in de auto kunnen blijven, uiteraard wel aan de druppellader. Geen accu in de auto is geen alarm in de MG.
Ik heb inmiddels 16 jaar ervaring met een MGF/TF die 's winters stilstaat. De druppelaar en wat extra in de banden is ongeveer het enige wat ik doe.

Als de MG naar de stalling is het misschien wel een mooi moment op je F in het MGF register in te schrijven. Dit kan op www.mgfregister.nl

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Nieuw lid - voorbereiding winterstalling

#4
200140 schreef:
10 okt 2020, 16:53
Wie heeft er ervaring met koeling mgtf bvde sensor voor fan voorzijde
Bvd
ik zou even een nieuw topic aanmaken, of misschien kan een webmaster wel even helpen. Een TF heeft een paar temperatuursensoren voor het koelwater. Er zit er 1 speciaal voor de thermometer in het dashboard en er zit er 1 op het blok, aan de achterzijde.
Zoals alle technische dingen, kunnen ze kapot gaan. Dat gebeurt ook wel eens.... Lastige van een F of TF is dat de meeste mensen ervaren dat de fans niet erg veel geluid maken en dat ze twijfelen of ze werken. Voor de fan aan de voorzijde is dat lastig, die gaat alleen draaien als de motor warm is en er geen of nauwelijks rijwind is. De radiator van een F of TF is nu eenmaal groot genoeg. De fan aan de achterzijde is eenvoudig te testen door de temperatuurschakeling van de lucht in de motorruimte te verstoren door de sensor die aan de carrosserie, ter hoogte van het kleppendeksel zit, los te maken. Als het contact aan staat gaat deze lopen.
Terug naar de fan aan de voorzijde. Het kan zijn dat het relais blijft hangen, heb ik zelf jaren terug meegemaakt in een file. Bij een Mk1 zit dat middels een gecombineerde relaisblok. ik heb het zelf nog niet gedaan maar de stuurstroom van het relais gaat voor deze schakeling via zekering 15. Het is niet onwaarschijnlijk dat bij het wegvallen van de stroom het relais wordt bekrachtigd.
Op de schema's die ik nu bij de hand heb, die van Dieter (mgfcar.de) zie ik geen ander schema voor Mk2 of TF.

Re: Nieuw lid - voorbereiding winterstalling

#6
200143 schreef:
16 okt 2020, 16:12
Hallo Ad,
zijn (haar?) vorig baasje had hem al geregistreerd met Vehicle Serial Number: 523766 in het register.
En idd geen stroom in de stalling. De brandstofdampen in de tank en leidingen kunnen dus geen kwaad?
mvg,
Nee, is niet door een vorig baasje geregistreerd.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Nieuw lid - voorbereiding winterstalling

#7
Winteropslag van 3 - 4 maanden, ik zou zeggen ten eerste parkeren op van de rubber/plastic "uitholling overdwars" band beschermers en ten tweede de accu in de auto, maar min pool los.
Voor de minpool gebruik ik sinds 1999 (tja ik heb de F al een tijdje) een accuaansluiting welke is voorzien van een plastic wartel welke bij losdraaien de minpool onderbreekt
en je auto dus stroomlos staat.
In oktober 2015 parkeerde ik mijn auto "voor de winter" maar door helaas een ziekte per februari 2016 en het feit dat ik meerdere MG's bezit bleef de auto onaangeroerd in een niet verwarmde garage
staan tot januari 2019.
Ik verwachtte dat de accu leeg zou zijn, maar die bevatte nog genoeg prik om te starten. Helaas niet op de bandenbeschermers geplaatst, dus platte kanten aan de banden tijd
voor een distributieriem wissel en nieuwe banden (productie datum) dus vanuit de garagebox direct naar een garagebedrijf gereden nog met de oude (98 BP) benzine erin.
Ergo alle alle winters ervoor en erna altijd hetzelfde gedaan, de rest is volgens mij stierenpoep.
Let wel gestald in geventileerde niet verwarmde maar wel vorstvrije garagebox met de kap gesloten.
cron