Tellerstanden (2)

Ook bij deze MGTF is de kilometerstand helaas niet de echte stand. Deze had namelijk in 2014 aantoonbaar al 125.000 gereden.
Heel snel aan deze links opgebouwde MG voorbij rijden dus.

https://www.cowacarservice.nl/auto5

Nieuwe Link, nog net zo fout adverteren !

Geupdate: 12-09-2025
Laatst gewijzigd door Ad Holtland (030320) op 12 sep 2025, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Tellerstanden (2)

Volgens mij is de MGF / TF registerbeheerder Ad Holtland wel bekend onder deze naam.

Als een auto al dan niet onverhoopt een andere kilometerstand heeft gekregen is dat een serieuze aantijging. Mocht de kilometer stand niet goed zijn dan is dat gewoon niet oké en moet je ook niet willen. Anders als de aantijging onterecht en niet gefundeerd is dan zou een rectificatie op zijn plaats zijn. Is het niet beter de telefoon te pakken en dit meningsverschil uit te praten dan dan dit op het forum te gooien ?
Iedereen aan de F & TF !!

Ik kan wel zeggen dat ik in de afgelopen 20 jaar heel wat mensen heb gesproken die een MGF of TF hebben gekocht en daar erg blij mee zijn. Maar er zijn ook mensen voor wie de aankoop tegenviel. Soms denk ik dan: had beter opgelet. Neem iemand mee als je zelf weinig kennis hebt — bijvoorbeeld een clubgenoot — of laat een keuring uitvoeren.

Er zijn helaas ook gevallen waarin mensen slachtoffer zijn geworden van regelrechte oplichting. Wat een leuke hobby had moeten worden, veranderde in een nachtmerrie. De MG werd verkocht en het lidmaatschap van de club beëindigd.

Als registerbeheerder volg ik het aanbod op de markt. De verkooppraatjes neem ik vaak met een korrel zout. Maar bij zaken als tellerfraude, valse claims over speciale uitvoeringen, of geknoei met het chassisnummer, en nog een paar zaken — kortom: aantoonbare misleiding — maak ik me wél druk. Dan denk ik: dit gaat een teleurstelling worden.
Veel adverteerders die ik benader, hebben gelukkig de intentie om hun advertenties zo correct mogelijk te maken. Maar er is ook een categorie die niet aangesproken wil worden. Waarschijnlijk omdat men weet dat er iets niet klopt. En gelet op de reactie hebben we hier blijkbaar mee te maken.

We hoeven geen discussie te voeren over meningsverschillen: tellerstanden kun je gewoon opvragen — soms zelfs gratis.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Deze TF heeft nu 144.600 km gereden volgens de adverteerder. Mag daarom weg voor een meeneemprijs.