MGF Roestvrij staal MK9 FCCKit Spoel Conversie Susp van Mike Satur

#1
Iemand al ervaring met het installeren van de MGF Roestvrij staal MK9 FCCKit Spoel Conversie Susp van Mike Satur. (vervang set van de veerbollen.) www.mikesatur.co.uk/MGF-Stainless-Steel ... ension-Kit

En hoe is in praktijk het rijgedrag? Moet het subframe aan de voorkant van MGF bij installeren van deze set losgemaakt worden i.v.m. het moeten losmaken van de bout van de draagarm? Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvrg,
Leo Suman

Re: MGF Roestvrij staal MK9 FCCKit Spoel Conversie Susp van Mike Satur

#2
Hallo Leo,

Om maar met de deur in huis te vallen het lijkt erop dat het concept van de wielophanging van de MG TF is aangehouden. Bij de TF zitten de dempers aan het subframe en niet meer aan de body vast.
Ziet er geweldig uit dat set en ik verwacht dat je zeker het subframe voor wat moet laten zakken om zoals je aangeeft de bout van de draagarm te kunnen monteren. Mooi set voor een serieuze prijs. Voordat het verzonden is met inklaren en montage ben je aardig wat euro's kwijt. Wellicht heel slecht gedacht maar je kunt de subframes van de TF zo in de body van de MGF Schroeven en de TF heeft met name achter een veel fraaiere wielophanging. Het is maar een wild idee !
Iedereen aan de F & TF !!

Re: MGF Roestvrij staal MK9 FCCKit Spoel Conversie Susp van Mike Satur

#4
Hallo Leo,

ik kan me goed voorstellen dat je naar een alternatief voor hydragas zoekt. De oorspronkelijke units zijn nou minimaal 22 jaar oud. Ik was serieus met mijn suggestie van de subframes van de TF. De subframes zijn ook stijver dan die van de MGF. Ben erg benieuwd hoeveel krachten er doorgegeven worden aan de body van de MGF want die was zeker met de eerste generatie van het Suplex systeem gaf te veel klappen door aan de body die daar niet zo blij mee was. Ben erg benieuwd hoe de twee generatie die onder het X-parts label op de markt is gebracht dat doet. Wellicht krijg ik nu de MGF liefhebbers over mij heen, maar als je net als ons niet vies bent om een bochtje wat harder te nemen dan is de suspension setup van de TF superieur aan die van de MGF. Als je het letterlijke recept neemt heeft de MGF een gerecyclede suspension setup van de Austin Mini Metro/Rover 100. We weten van de engineers die de setup van de MGF als de TF hebben ontworpen dat hydragas en de gebruikte setup niet hun voorkeur had. Als je niet vies bent van sleutelen zou het een geweldig project zijn. Zeker als er een koppeling aan zit te komen want dan moet sowieso het hele zaak er onder uit.
Ben benieuwd naar je keuze en je ervaringen

Heel veel succes !
Iedereen aan de F & TF !!