Kabel snelheidsmeter MG-F

#1
goedenavond,
laatst is onder het rijden mijn snelheidsmeter uitgevallen vlak daarna viel ook mijn stuurbekrachtiging uit.
nu blijkt dit het gevolg te zijn van een kapotte snelheidsmeter kabel (volgens de diverse fora) . En dan in het bijzonder het onderste gedeelte.

ik ben opzoek gegaan naar dit onderdeel maar helaas is er niet veel te vinden.
zowel Cowa, rimmerbros als angloparts hebben het niet op voorraad.
heeft iemand nog een idee waar ik dit onderdeel vandaan zou kunnen halen, of is er een alternatief, of heeft iemand er nog eentje liggen.
of een ander idee hoe ik dit euvel kan oplossen? alle hulp is welkom.

want heb nu een MG-F dat stuurt als een tank en ik heb geen idee hoe hard ik ermee rijd :lol:

vriendelijke groeten Nanning.

Re: Kabel snelheidsmeter MG-F

#2
Dat zal dan wel een Mk1 MGF zijn. Daar zit een mechanische kabel tussen de versnellingsbak en het aanwijsinstrument. En daarbij geldt ook dat, geen snelheid, wel toeren, geen stuurbekrachtiging. Sturen als een tank, sorry, die snap ik niet helemaal, ik heb een schakelaar in mijn F om de stuurbekrachtiging uit te zetten ;).
Maar inderdaad, soms is de EPAS makkelijk en weten hoe snel je voorbij een flitskast rijdt is ook verstandig. Een F begint ondertussen een oudere auto te worden en ook omdat er minder op de weg zijn, zijn nieuwe onderdelen soms wat lastiger te vinden. Als de mensen die je genoemd hebt en Octagoncarcare je niet kunnen helpen, Probeer Fonny in Beerse bij Turnhout eens.
cron