Greenstuff remblokken

#1
Hallo,

Met mijn gewone standaard remblokken is het prima remmen tijdens een dagje toeren.
Echter bij wat sportiever rijgedrag voelt de rem al snel fadend aan. Zodra de boel weer is afgekoeld werkt het weer prima.
Afgelopen jaar zijn de remklauwen gereviseerd, het remsysteem doorgespoeld en de remolie ververst.
Ik overweeg om Greenstuff blokken te monteren om dit probleem op te lossen. Heeft hier iemand ervaring mee en zal het rem gedrag dan verbeteren?

Groet,

Gerrit
Have Fun, make history in de polder

Re: Greenstuff remblokken

#2
Hallo Gerrit,

V8 remblokken hebben al een 25% groter oppervlak, wat verbetering geeft. Ikzelf heb EBC slotted and dimpeld brake discks ( H 392 ) i.c.m. EBC remblokken ( EBC nr. DP240 )
Ze zijn bij de MGOC als kit te koop. ( mogelijk onder nr. H 592X). Op Houten maak je een goede kans om ze voor een redelijke prijs te kopen.
groeten,
Tom

Re: Greenstuff remblokken

#3
Hallo Gerrit,

Ja, ik heb ervaring met EBC greenstuff remblokken. ( Het type voor normaal ' straat' gebruik)
Ook mijn remsysteem is voorzien van ' verse' remvloeistof en gereviseerde remklauwen.
Na montage van de Greenstuff verwachte ik een betere 'Bite' van de remmen, echter noppes!
Van de zomer tijdens het vrij-rijden op Zandvoort moest ik na enkele rondjes ' van het gas af' want het remvermogen was bijzonder slecht tgv. fading. Na afkoelen was eea. weer beter.
Ik realiseer mijzelf natuurlijk dat de enkelvoudige-remschijven voor echt sportief gebruik zo wie zo niet optimaal zijn.

NB: momenteel rijd ik met een set remblokken die ik nog ergens had liggen, deze doen het duidelijk beter dan de Greenstuff EBC.

Met vriendelijke groet, Ton Tulleken

Re: Greenstuff remblokken

#4
Ook ik ken de Green stuff blokken. De naam zegt al genoeg.... Het werkt misschien om te roken maar niet om te remmen :D :mrgreen:
Ikzelf gebruik remschijven die voor de rallysport zijn gemaakt en vervolgens gebalanceerd en geboord zijn. Daarna zijn ze nog een keer gebakken om ze extra hard te maken.
De blokken zijn bij mij van Ferodo. We gebruiken deze ook in de racerij. Kijk uit dat ze niet te hard grijpen want als ze blokkeren heb je er ook niks aan.
Het faden kan komen door remvloeistof, hitte opbouw remsysteem, olie op schijf of blok of leidingen die uitzetten door hitte. Ook kunnen pakkingen in de klauw zacht worden door de hitte en zo lekken. Het is meer dan alleen een blokje in ieder geval.
Groetjes Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Greenstuff remblokken

#5
Beste Tom, Ton en Pascal,

Bedankt voor jullie feedback. Het is duidelijk dat de Greenstuff blokken niet de oplossing zijn. Ik ga mij eens verdiepen in andere remschijven welke voor een betere koeling zorgen wellicht in combinatie met V8 remblokken.

Groet Gerrit
Have Fun, make history in de polder

Re: Greenstuff remblokken

#7
Na een paar dagen sleutelen is er één kant zover klaar.
Nieuwe Polybushes, verlaagde veren om de auto op CB hoogte te zetten, King pins gereviseerd (oude bussen uit de stubaxle geperst, nieuwe erin, geruimd, mooi pas op de nieuwe Kingpins gemaakt, lagers mooi nieuw in het vet en uiteindelijk de drilled en slotted remschijven gemonteerd. Ben van het voorjaar heel benieuwd hoe het eea zal sturen en remmen.
DSC01743.JPG
Laatst gewijzigd door Gerrit Bruntink (140151) op 07 dec 2015, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Have Fun, make history in de polder
Bijlagen
DSC01737.JPG

Re: Greenstuff remblokken

#8
Beste Gerrit

Mooi werk .En je zit of beschikt over veel tools. Het werk aan de king pins is niet voor iedere Mg bezitter weggelegd.

Zag op de foto,s dat je de schilden achter de remschijven weer terug hebt gemonteerd.

Zelf laat ik die bij dit soort werkzaamheden altijd weg, zodat een betere afvoer van de warmte mogelijk is.
Heb me altijd afgevraagd wat het nut is van van deze schilden. Worden op moderne auto,s nog steeds gemonteerd.

Geef dit maar door als tip.

Succes
Hans Geertse

Re: Greenstuff remblokken

#9
Nog een paar plaatjes van revisie van de linkerkant. Het eenvoudigste is om een compleet gereviseerd stubaxle te kopen. 2x ca 168 Euro), maar op deze manier heb je een zeker zo goed resultaat voor nog geen 50 Euro per kant. Volgende klus is nu de koppeling vervangen. Foto's volgen vanzelf
Wishbone voor
Wishbone voor
Wishbone na
Wishbone na
Stubaxle zonder lagerbussen
Stubaxle zonder lagerbussen
Lagerbus in stubaxle persen
Lagerbus in stubaxle persen
Lagerbus ruimen met verstelbare ruimer
Lagerbus ruimen met verstelbare ruimer
Nieuwe Polybushes
Nieuwe Polybushes
Have Fun, make history in de polder

Re: Greenstuff remblokken

#10
Hans,
De platen hebben 4 functies. 1 Stenen weghouden bij de schijf. 2 warmte afvoeren of houden bij de schijf. (we remmen soms te weinig om de rem op bedrijfstemp te houden.maar het geleid ook de hitte weg bij oververhitting). 3 Olie weghouden vanuit motorruimte en 4 het beschermt de schijf doordat de plaat als eerste geraakt wordt als je ergens overheen rijdt. Zeker laten zitten is mijn advies.

Gerrit, Ziet er goed uit.
Als je toch bezig ben smeer het stuurhuis dan ook goed.

850008 schreef:Beste Gerrit

Mooi werk .En je zit of beschikt over veel tools. Het werk aan de king pins is niet voor iedere Mg bezitter weggelegd.

Zag op de foto,s dat je de schilden achter de remschijven weer terug hebt gemonteerd.

Zelf laat ik die bij dit soort werkzaamheden altijd weg, zodat een betere afvoer van de warmte mogelijk is.
Heb me altijd afgevraagd wat het nut is van van deze schilden. Worden op moderne auto,s nog steeds gemonteerd.

Geef dit maar door als tip.

Succes
Hans Geertse
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"