Koppelings probleem MG A

#1
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw in de wereld van MG dus ik zal me even kort voorstellen.
Na heel veel jaren met veel plezeier motor te hebben gereden zijn we vorig jaar tot de conclusie gekomen dat ondanks dat we (Mijn vrouw en ik) het nog steeds erg leuk vinden er toch maar eens gekeken moest worden naar een alternatief. Ik heb jaren geleden al geroepen dat ik wel een oude cabrio zou willen hebben om het sleutelen weer op te pakken. Dat was er met de moderne motorfiets een beetje bij ingeschoten.
Zo gezegd zo gedaan en we zijn op zoek gegaan naar een mooie auto om mee te rijden en om te combineren met m'n andere hobby, fotografie.
Onze oog is gevallen op een fraaie MG A uit 1960 en sinds begin Mei zijn we de gelukkige eigenaren.
We hebben al veel plezier gehad en o.a. de rit "grenzeloos Brabant" gereden met heel veel plezier.
Helaas.... Op de weg naar huis gebeurde het volgende. ALs ik de koppeling in trap werkt het naar behoren. Althans, als ik meteen schakel. Als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht blijf stil staan met de koppeling ingetrapt gaat de druk er af er rijdt de auto uiteindelijk langzaam weg.
Je kunt het zien gebeuren onder de auto, als de koppeling ingedrukt houdt dan komt de zuiger van slave cylinder ruim naar buiten, ontkoppeld dus de bak. Na 2 secenden ofzo zie je de koppelings hefboom langzaam terug komen in de oorspronkelijke positie.
Ik heb bij de master cylinder gechecked, geen zichtbare lekage, de leidingen tot aan de slave, eveneens geen zichtbare lekage. Bij de slave zelf is het wel redelijk nat.
Mijn conclusie: De slave cylinder is lek.

Zie ik iets over het hoofd?
Om er meteen een tweede discussie aan te plakken, moet er DOT 3, 4 of 5 olie in?

Alvast bedankt!

Re: Koppelings probleem MG A

#3
Hallo Koos, ik lees dat je een mga hebt gekocht, zou je dan zo vriendelijk zijn om al je technische vragen bij het mga forum te plaatsen en niet bij algemene discussie. Ik heb al je andere vragen reeds verplaatst.
Bij voorbaat hartelijke dank.
Gr.
Wim

Re: Koppelings probleem MG A

#5
Wim schreef:Hallo Koos, ik lees dat je een mga hebt gekocht, zou je dan zo vriendelijk zijn om al je technische vragen bij het mga forum te plaatsen en niet bij algemene discussie. Ik heb al je andere vragen reeds verplaatst.
Bij voorbaat hartelijke dank.
Gr.
Wim
Hallo Wim,
Beetje vreemd. Ik heet niet Koos maar Frank en dit was mijn eerste bericht. Dus ik neem aan dat je iemand anders zijn/haar berichten hebt verplaatst.
Volgende keer zal ik er zeker op letten dat ik m'n technische vraag in het juiste forum plaats.

Groeten,
Frank

Re: Koppelings probleem MG A

#7
Hallo Wim,
Geen probleem. Kleinigheidje blijf je houden. :D
Even over het oorspronkelijke probleem, ik heb de slave cylinder van de koppeling vervangen.
Lekkage was daarna weg maar het werkte nog niet goed. Na wat geploeter om de handel te ontluchten leek het te werken maar na een halfuurtje rijden was het weer hetzelfde. Alle olie vervangen, was wel vervuild maar ook dat heeft niet geholpen. Kortom Master cylinder gaat er ook uit binnenkort.

Bedankt voor alle hints!

Groet,
Frank