Achteruitrijlampen doen het niet

#1
Goedenavond,

Ik heb een MGB US Tourer Roadster uit 1977. Mijn achteruit rijlampen doen het niet meer. Nu heb ik enige tijd geleden de radiator van de kachel vervangen, waarvoor het midden console ook gedemonteerd moest worden. Wellicht is het toen ontstaan.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn en waar ik de schakelaar op de versnellingsbak kan vinden?

Groet,
Wim

Re: Achteruitrijlampen doen het niet

#2
hallo Wim,

Het is bij mij al een tijdje geleden dat het mij over kwam ,maar ik meen me te herinneren dat de oorzaak lag in het feit dat inde kofferbak gereedschap tegen de stekkers van de achterlichten geschoven was en waardoor geen goed contact meer gemaakt werd. Eigenlijk zouden er uit voorzorg bescherm kapjes voor geplaatst moeten worden. Dit is een van de dingen die je zou kunnen controleren. Succes grt Noud.

Re: Achteruitrijlampen doen het niet

#4
Hallo Wim,

Het beste is om dit systematisch aan te pakken. Begin eens met een Multi meter achter bij de lampen. Meet je een goede massa, dan kun je dat uitsluiten. Meet je 12 volt op de draden?
Vandaaruit naar voren werken volgens het schema. Tot aan de versnellingsbak schakelaar zou dit de groen/bruine draad moeten zijn. Voor een schema zie http://advanceautowire.com/mgb.pdf

Groet,

Gerrit
Have Fun, make history in de polder
cron