Startproblemen na de winterstop.

#1
Onze MGB wil na een winterperiode niet meer starten.
Hij start wel (dus accu OK) hij slaat ook aan ( dus ook benzine) maar hij start alleen zonder choke te gebruiken en met vol gas.
Hij blijft voor mijn gevoel op 2 of 3 cilinders lopen en komt niet boven de 600 toeren/min. Ook na een korte tijd (3 min.) lopen gaat hij niet boven de 600 toeren/min.
Bij gas los laten slaat hij direct weer af.
Opnieuw starten, geen choke, vol gas slaat hij aan en loopt weer op 2 of 3 cil. +/- 600 toeren/min.
Wie heeft enige idee?

Re: Startproblemen na de winterstop.

#3
Hallo Charlie?

Als je probleem in de ontstekingshoek ligt dan zoalsNoud al aangeeft even een aantal zaken checken:

- Als de bougie kabels zijn los geweest, check de juiste volgorde
- Bougies eens schoonmaken en kabels controleren op breuk
- Heb je nog contact punten met een condensator, schrck je puntjes en vervang evt je condensator
- Check of je ontsteking oo tijd staat

Daarnaast zou ik ook je carburateur(s) even checken:

- Zijn al je sproeiers schoon
- Benzine filter schoon?
- Verse benzine?
- Luchtfiters schoon? Probeer anders eens te starten zonder luchtfilter.

De benzine van tegenwoordig kan in een paar maand tijd verouderen en daardoor problemen veroorzaken bij de eerste start.

Succes met traceren van de storing.

Groet,

Gerrit
Have Fun, make history in de polder

Re: Startproblemen na de winterstop.

#4
070179 schreef:hallo.?

Je zou kunnen beginnen om je bougies en je bougie kabels te testen secu uit te ruilen, wel je kabels merken.
Waar ik dan weer aan denk zijn je bougie kabels niet omgewisselt, dwz op de verkeerde bougie aangesloten.
met het oog op maar 3 cilinders lopen.
grt Noud.
Beste Noud en Gerrit,
Dank jullie wel voor je tips. Hij loopt weer als een zonnetje!
Het probleem was inderdaad 1 bougiekabel. Alles zat goed aangesloten, echter de kabel van de 4de cilinder zat niet goed in de verdeler waardoor deze geen vonk kreeg. Goed aangedrukt, starten en lopen.
cron