Knipperlichten

#1
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb een MGB rubberbumper uit 1980 die ik omgebouwd heb naar chroombumper. Na alles te hebben aangesloten werken mijn knipperlichten niet meer. Ze gaan wel aan, maar ze knipperen niet. Ik heb de knipperautomaat vervangen maar dat is het ook niet, de alarmlichten doen het wel dus de lampjes zijn niet kapot.
Ik kom er niet uit dus wie kan mij raad geven.

Met vriendelijke groeten
Theo van nes

Re: Knipperlichten

#3
090086 schreef:Kijk alle aarde punten even na. Waarschijnlijk ben je ergens vergeten een aarde punt aan te sluiten.
Hoi Pascal,
Bedankt voor je tip.
Maar ik krijg ze niet aan het knipperen. De alarmlichten doen het wel, dus hebben de knipperlichten volgens mij voldoende aarde.
Ik heb een nieuwe knipperautomaat gemonteerd dus dat kan het ook niet zijn.
Ik denk dat ik de knipperlichten van de rubberbumper ga proberen.
Heb je e.v.t nog een andere tip.

Groeten Theo van Nes

Re: Knipperlichten

#4
Hallo Theo.
In je eerste post schrijf je: "Ze gaan wel aan, maar ze knipperen niet." Ik begrijp hieruit, dat als je de richtingaanwijzer schakelaar naar links zet, beide linker richtingaanwijzers op de normale sterkte constant gaan branden. Als je je ervan hebt vergewist dat de juiste lampjes zijn gemonteerd (21 watt), kan het alleen maar het knipperrelais zijn. Oorspronkelijk zijn er achter het dashboardkastje twee flashers met twee aansluitlippen gemonteerd; één voor richting aangeven (40 watt, 2 lampjes) en één voor hazzard (80 watt, 4 lampjes), deze kunnen niet worden verwisseld. Deze flashers werken op de stroomsterkte van de aangesloten lampjes en hebben dus het voordeel dat ze aangeven dat er een lampje stuk is door sneller te gaan knipperen.
De conclusie moet zijn: of er zijn verkeerde lampjes gemonteerd (5 watt?) of er is een verkeerde flasherunit gemonteerd. Als er inmiddels flasherunits met drie aansluitingen (één aan massa) zijn gemonteerd is het hele verhaal anders, deze knipperen namelijk altijd onafhankelijk van de stroom belasting. Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid, vraag anders gerust door.
N.B. Wanneer je een technische vraag over MGB in de rubriek "MGB register" plaatst, heb je mogelijk meer kans op reacties.
Groeten, Steef.

Re: Knipperlichten

#5
Steef,
Ik ben ziels gelukkig. Ik ben al een week aan het zoeken naar de oplossing en jij komt met zo iets simpels.
En het werkt ,ik had er inderdaad 5 watt lampjes inzitten.

Hartelijk bedankt!
Groeten Theo van Nes