Motor gaat niet uit ...

#1
Hallo allemaal,
sinds kort wil mijn B GT (1972) niet meer uit.
Na het omzetten van de hoofdstroom schakelaar op de accu lukt het uiteindelijk wel .. maar niet via het contactslot.
Ik heb ondertussen ontdekt dat er op de witte draden, aan gesloten op de zekering kast, altijd spanning staat (dus ook zonder sleutel in het contact) terwijl dit volgens mij alleen op de bruine draden zou mogen.
Iemand enig idee wat er loos is en hoe het op te lossen ?

bij voorbaat dank. WimK, Hoofddorp
WimK , MG B GT 1972, TF 2003

Re: Motor gaat niet uit ...

#6
860018 schreef: Vreemd dat Wim Koin op MGE zijn volledige naam toont en op de MGCC site slechts een nummer + afkorting :?
Da's simpel te verklaren, wanneer je op deze site inlogtregistreert heb je altijd al je lidnummer en daar kan je (vele doen het niet) je naam aan tevoegen, Wim heeft gekozen voor "WimK".

Dan inlogen/registreren bij MGE je geeft een handle naam aan, wederom werd gekozen voor "WimK", echter dat werd louter een "handle"- naam en de ingevoerde naam staat er toch gewoon bij, boven je "handle"-aldaar.

Kijk maar eens naar je eigen registratie op MG Exp Don, naast Donthuis staat toch ook echt ook je eigen naam.

Met Groeten
Rob

Re: Motor gaat niet uit ...

#7
920143 schreef:
860018 schreef: Vreemd dat Wim Koin op MGE zijn volledige naam toont en op de MGCC site slechts een nummer + afkorting :?
Da's simpel te verklaren, wanneer je op deze site inlogtregistreert heb je altijd al je lidnummer en daar kan je (vele doen het niet) je naam aan tevoegen, Wim heeft gekozen voor "WimK".

Dan inlogen/registreren bij MGE je geeft een handle naam aan, wederom werd gekozen voor "WimK", echter dat werd louter een "handle"- naam en de ingevoerde naam staat er toch gewoon bij, boven je "handle"-aldaar.

Kijk maar eens naar je eigen registratie op MG Exp Don, naast Donthuis staat toch ook echt ook je eigen naam.

Met Groeten
Rob
Inderdaad en zelfs actieve personen op MGE als "pinky ponk" bij zijn avatar sluiten hun bijdrage af met Adrian. Op MGE zie je hoogstens schuilnamen, maar nooit lidnummers.
Inloggen onder een lidnummer hoeft immers geen invloed te hebben op hoe je als lid zichtbaar bent. Het is weer een kenmerk van wat ik toch al verouderde software vond.

Inmiddels ben ik zo gewend aan de vanzelfsprekendheid waarmee social media sites en ook de MGE site werkt dat ik hier relatief zelden nog maar reageer of discussies opstart :(

PS Ben benieuwd of het forum archief van onze MGCC nog eens terugkeert, archivering van onderwerpen is het enige punt waar de MGE site minder op scoort

Re: Motor gaat niet uit ...

#8
Mee eens Don,

Ik vind het alleen zo jammer dat bij MGE zo veel off topic items vermeld worden onder het MGB kader, of wanneer het topic start met een MGB item gaat het bij de derde reactie alweer over iets heel anders ........ oops dat doen wij nu hier ook :roll:

Een aantal mensen welke op "onze" oudere websites (let op meervoud - want er is vaker iets nieuws in de lucht gebracht) heeft thans duidelijk minder interesse.

Re: Motor gaat niet uit .../ik OT nog even door

#9
920143 schreef:Mee eens Don,

Ik vind het alleen zo jammer dat bij MGE zo veel off topic items vermeld worden onder het MGB kader, of wanneer het topic start met een MGB item gaat het bij de derde reactie alweer over iets heel anders ........ oops dat doen wij nu hier ook :roll:

Een aantal mensen welke op "onze" oudere websites (let op meervoud - want er is vaker iets nieuws in de lucht gebracht) heeft thans duidelijk minder interesse.
Toch is er één verschil: OT op MGCC blijft toch in de buurt van het MG-gebeuren, terwijl OT op MGE vaak over gebeurtenissen rond personen, wegen en plaatsen in de USA gaat.
Ik kan me niet van de MGCC herinneren dat er ooit iemand over de kersebloesem in de Betuwe schreef, terwijl zelfs persoonlijke zaken in de US op MGE kennelijk geen geheim zijn.

PS Vreemd dat de NSA, ook al een Amerikaanse organisatie, ons Europeanen juist zelfs de geringste privacy nog ontneemt met hun 100% monitoren en afluisteren van jan en alleman

Re: Motor gaat niet uit ...

#10
Amerikanen zijn allemaal paranoide volgens mij, ik geef je een annekdote uit eigen hand van augustus 2008.
Op Ebaymotors.com werd ergens in een klein plaatsje in Ohio, USA een in mijn ogen mooie 1978 MGB in carmine red te koop aangeboden met slechts 10,200 miles op de klok.
De verkoper had zijn eigen naam als "handle" opgegeven bij Ebay en met de combinatie van die naam en zijn woonplaats(je) in Ohio en oom Google en the yellow en white pages,
wist ik dus zijn huisadres, telefoonnummer, leeftijd en aantal huisgenoten, voor een paar dollar kan je nog hypotheek bedrag e.d. bijkopen, hoezo alles geheim in de USA ? :lol:
Enfin ondergetekende is dus uiteindelijk de winner van de bieding, betaal de eerste downpayment via Paypal zoals verzocht en stuur de beste brave man een keurig mailte met o.a.
verzoek tot opgave van zijn bankdetails etc zodat ik na ontvangst door hem van de betaling de auto bij hem laat afhalen.
(PS internationale transporten en auto invoeren etc doe ik pas vanaf 1974 respectievelijk 1980 - dus weet ik er nog steeds niet veel van)
De reactie aan zijn kant was vreemd, wilde zijn bankgegevens niet geven (all criminals out there) ik had even het idee hem te bellen, maar als ik hem zou bellen zonder dat
ik eerst van hem het telefoonnummer had gekregen had-ie vast niet overleefd van schrik.
Dus nadat ik braaf van hem zijn telefoonnummer had gekregen en het goed was hem te bellen was het wat meer vertrouwd, echter na twee dagen weer een nieuwe reactie,
hij had bij zijn locale bankmanager - van de kleine bank in small town usa - gevraagd ofdat gebruikelijk was om gegevens door te geven. De reactie was natuurlijk niet doen.
Dus verzocht hij via via Paypal te betalen, ik vroeg hem of z'n bankmanager ueberhaupt ervaring zou hebben met internationale betalingen e.d. en uiteindelijk gaf hij toe dat
de jonge dame in kwestie dat hoogstwaarschijnlijk inderdaad niet zou hebben, uiteindelijk heeft hij een speciale bankrekening geopend voor de betaling bij de bank, ja om paypal
zo'n 10% courtage op te laten strijken ging hem toch ook wel te ver.

Dus privacy in Amerika is anders dan hoe wij er in Nederland mee omgaan, en het schrijven op MG EXP over hondjes, bloemetjes tja in ieder geval wordt er tenminste nog iets geschreven.

PS de carmine rode 1978 heb ik nog steeds en heeft thans 17,500 mijl op de klok en is o.a. al twee keer naar de Ardeche geweest en nog zuidelijker met een bagagewagentje erachter.
De auto had inderdaad weing gereden, wel vele jaren in een garage gestald gestaan en twee generaties kinderen hebben erin gezeten en de schakelaars gebruikt, die waren dus allemaal
onbruikbaar om het netjes te zeggen.