Re: Rubbers tussen crossmember en chassis vervangen

#2
Vandaag de rubbers tussen het crossmember en chassis vervangen. Goed te doen met 2 hydraulische krikjes. Hiermee kun je boel mooi sturen.
Nadat de rubbers er uit waren, 1 miste er zelfs compleet was duidelijk wat het verschil met de nieuwe PU platen is.
Zoek de verschillen
Zoek de verschillen
Nieuwe platen gemonteerd, de boel weer netjes vast gezet op 73-76 Nm zoals in de boeken staat omschreven en deze klus is weer geklaard.

Laat de zomer maar komen 8-)
Have Fun, make history in de polder

Re: Rubbers tussen crossmember en chassis vervangen

#4
090086 schreef:Goed zo!
Ben benieuwd of deze rubbers meer trillingen doorgeven aan het chassis.
Hi Pascal,

Heb nog geen idee. Ik verwacht eerlijk gezegd ten aanzien van trillingen weinig verschil te ondervinden gezien de staat van de oude rubbers. Een beter weggedrag wel, want er zit nu geen ruimte meer tussen het crossmember en het chassis. Zodra ik de weg weer opga, na 1 maart zal ik een post plaatsen tav de trillingen en het weggedrag.
Have Fun, make history in de polder

Re: Rubbers tussen crossmember en chassis vervangen

#7
Hallo Ger,

Het is even opletten met de slangen naar de remmen. Ik heb deze toen ook vervangen omdat ze behoorlijk droog waren. Een grijper, 3 poot is ook erg handig om de bout vast te pakken zodat hij je niet in de crossmember rolt en hem makkelijker naar buiten kunt trekken. Voor de montage van de bout deze goedschoonmaken en in het koper vet zetten. Een lange stok die van onder door het gat in de crossmember kunt steken is makkelijk om de bout even te ondersteuen alvorens de moer erweer bovenop te draaien.
Een leuk klusje dat goed alleen te doen is.
Groet,

Gerrit
Have Fun, make history in de polder

Re: Rubbers tussen crossmember en chassis vervangen

#9
110006 schreef:Top!
Ik ga er aan beginnen, dank!

Ger.
Eraan begonnen, en het was nodig ook; één rubber volledig weg, en de rest in zeer slechte staat.
De moer aan de onderzijde van de "bout" is niet los te krijgen, o.a. Doordat ik er haast niet aankom. Het lukt niet om de bout met het metalen plaatje door de crossmember te laten zakken...
Tips???

Groeten uit Limburg.