Re: andere stoelen in MGB?

#2
Beste Dirk,

Ik denk dat U hetzelfde antwoord krijgt als een paar maanden geleden van Pascal op dezelfde vraag.

Ik zal U nog een optie noemen, de MG Owners Club in Engeland heeft een mooie set stoelen voor circa UKP 1.100 en
MG Hive heeft iets soortgelijks, echter goedkoper - maar die heb ik nog nooit in werkelijkheid gezien en/of "bezeten' :-)

Voor de Pontiac Fiero stoelen zijn in Amerika fraaie lederen bekleding sets te koop, echter met transport en invoerrechten
kost het al bijna net zoveel een een setje van de MGOC hierboven omschreven.

m vr gr

Re: andere stoelen in MGB?

#3
dank voor de reactie, echter op mijn vraag of iemand andere stoelen heeft gemonteerd en daar ervaring mee heeft , heb ik nog geen antwoord. Ik zal de vraag proberen zo duidelijk mogelijk te stellen:
zijn er ervaringen met andere stoelen in een MGB, al dan niet van een ander merk. Ik hoop nog reacties te ontvangen.
mvg Dirk

Re: andere stoelen in MGB?

#4
Op MG Experience hebben veel ervaringen met andere stoelen gestaan. Bijvoorbeeld met deze korte thread over de Mazda MX5 (Miata in de USA) stoelen Zie http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1,2840991 Een nog onbekend type stond er eerder in http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2826518

Zoek zelf eens, als je Engels lezen niet erg vindt zal je daar vast wat terugvinden, m.v.g. Don
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 26 feb 2015, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: andere stoelen in MGB?

#5
Ik rij met Cobra kuipstoeltjes maar die comfortabel noemen gaat ver.
Rij eens naar Biesheuvel die hebben namelijk een hele lijn met classic seats.
RV8 stoelen schijnen ook te passen naast Fiero en Fiesta stoelen.
Het vernieuwen van het schuim in de stoel helpt trouwens ook maar het blijft een lage sportauto zit.
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: andere stoelen in MGB?

#6
zelf heb ik het schuim etc. een aantal maanden geleden vervangen en vindt het een hele goede verbetering.
De lage zit zal altijd een andere, lichaams-, houding opleveren dan bijv. de zit die je zult hebben in SUV achtige wagen.
de ruimte om een 'comfortabele' stoel te plaatsen is gering...
Succes
WimK , MG B GT 1972, TF 2003

Re: andere stoelen in MGB?

#7
Dank voor de tips, uiteraard heb ik het schuim vervangen, dit is zeker een verbetering maar voor mij (enigszins problemen met de rug) niet voldoende. Binnenkort ga ik toch eens bij Biesheuvel kijken.
Wordt vervolgd!

mvg Dirk

Re: andere stoelen in MGB?

#8
Een tip die wellicht ook iets kan opleveren, ga eens praten met een stoel bekleder, deze kan vaak op de voor jou cruciale plek een aanpassing in de standaard stoel maken waardoor je voor relatief weing geld klaar bent en geen afbreuk doet aan de orginaliteit van de auto.

Groet,
Gerrit
Have Fun, make history in de polder
cron