zekering circuit overdrive

#1
onlangs heb ik de overdriveschakelaar op de versn.pook vervangen, was niet meer betrouwbaar. (werkt nu weer prima!) Ergens kwam ik een opmerking tegen waarin werd geadviseerd om het circuit v.e. zekering te voorzien. Ik vraag me af op welke plaats en in welke kleur bedrading dit het best uitvoerbaar is,

gr Dirk

Re: zekering circuit overdrive

#2
140090 schreef:onlangs heb ik de overdriveschakelaar op de versn.pook vervangen, was niet meer betrouwbaar. (werkt nu weer prima!) Ergens kwam ik een opmerking tegen waarin werd geadviseerd om het circuit v.e. zekering te voorzien. Ik vraag me af op welke plaats en in welke kleur bedrading dit het best uitvoerbaar is,

gr Dirk
Op de gele draad tussen de grote en de kleine kabelboom linksachterin de wagen (als je er recht voor staat). Tenminste daar zit hij bij mijn wagen. De zekering van 5A komt dan tussen de gele draad die van het contactslot afkomt en de "transmission interlock switch" die het inschakelen in alle versnellingen behalve de 3e (en soms ook 4e) verhindert

John Twist zelf adviseert deze zekering altijd te plaatsen omdat een sluiting naar aarde je een contactslot kan kosten, die van de pomp wordt door Hardi aanbevolen

PS Als je daar toch bezig bent: op de witte draad die daar in diezelfde hoek datzelfde contactslot met de benzinepomp verbindt is ook een 5A zekering aan te bevelen :idea: