Tijdens laatste loodjes van de revisie van mijn B ben ik het volgende probleem tegen gekomen.
Na alle bedrading aangesloten te hebben blijkt bij het testen de startmotor niet rond te draaien.
Nu blijkt het start relais niet te werken, hiervoor in de plaats komt een nieuwe.
Na de start motor er weer uitgebouwd te hebben blijkt deze bij het testen het zonder problemen te doen.
Alleen vraag ik mij nu het volgende af:
Op de startmotor zitten 3 aansluitingen.
1. voor de spanning (12V, en wordt met een moer vastgezet op de startmotor)
2. om het relais te bekrachtigen (wordt met een schuif stekker vastgezet op de startmotor)
3. ja deze weet ik niet, de bedrading hiervoor heb ik netjes aansloten maar kan deze in het schema niet vinden.
Waar is deze bedrading voor?
Dit is een wit groene draad die met een oogje vast gemonteerd wordt op met startmotor.
Nu kan het zijn dat ik hierover heen gekeken heb op het bedradingsschema, maar aangezien het een B betreft uit 1974 (een van de eerste rubberbumpers) lijkt het bedradingsschema net op een bord spagetti
Aangezien ik de startmotor ook niet aan het draaien kreeg toen ik het startrelais overbrugde ben nieuwsgierig waar deze 3e aansluiting voor is.
Alvast bedankt voor het meedenken.
Gr,
jaap