Beste MG toppers,
Wie kan kan me helpen. Vandaag tijdens het rijden maakte de motor plots veel lawaai bij het schakelen en ontkoppelen. Het leek alsof de motor spontaan veel gas gaf. Als ik had geschakeld en gekoppeld nam het lawaai weer wat af, maar zonder gas te geven kon hij in zijn 4 ruim 50 km rijden.
Heel vreemd dat dit zo plots ontstaat.
Wie heeft een idee?
Wat mag overigens het afstellen van twee carburateurs kosten?
Mijn MG-b is van 1973.
Dank,
Arend de Heus
Re: Stationair teveel toeren
#2Begin eens met te kijken of je gaskabel nog wel netjes gangbaar is en of bij gas loslaten de gasklepbediening wel helemaal terug gaat tegen de aanslagjes
Laat een helper bij uitgeschakelde motor het gaspedaal een aantal keren in trppen en loslaten en kijk onder de motorkap wat er gebeurt.
Je ziet dan waarschinlijk snel genoeg hoe een en ander werkt en of het volledig functioneert
Bert
Laat een helper bij uitgeschakelde motor het gaspedaal een aantal keren in trppen en loslaten en kijk onder de motorkap wat er gebeurt.
Je ziet dan waarschinlijk snel genoeg hoe een en ander werkt en of het volledig functioneert
Bert
Re: Stationair teveel toeren
#3Arend,
Er zijn veel clubleden die kunnen afstellen. Op een clubavond doen ze dat al snel even tussendoor.
Maar je kan er ook honderden euro's aan uitgeven zoals ik omdat je het op de rollenbank wil doen met een getunede motor
Ik denk dat je moet beginnen bij de suggestie van Bert. Stof of roest kan de kabel en het mechaniek wat stroef maken.
Groet,
Pascal
Er zijn veel clubleden die kunnen afstellen. Op een clubavond doen ze dat al snel even tussendoor.
Maar je kan er ook honderden euro's aan uitgeven zoals ik omdat je het op de rollenbank wil doen met een getunede motor
Ik denk dat je moet beginnen bij de suggestie van Bert. Stof of roest kan de kabel en het mechaniek wat stroef maken.
Groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
Re: Stationair teveel toeren
#4Hallo Arend.
Je kan ook eens even controleren of er nog genoeg SU olie in je dempertjes in de klokken aanwezig is.
grt Noud.
Je kan ook eens even controleren of er nog genoeg SU olie in je dempertjes in de klokken aanwezig is.
grt Noud.
Re: Stationair teveel toeren
#5Beste toppers,
Bedankt voor de suggesties! Komende week zal ik ze onderzoeken!
Dank
Arend
Bedankt voor de suggesties! Komende week zal ik ze onderzoeken!
Dank
Arend
Re: Stationair teveel toeren
#6Goeie Noud!
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"
Re: Stationair teveel toeren
#7Beste Arend,
Mogelijk is een veer gebroken bij een van de SU 's. Door verminderde weerstand wordt toerental verhoogd.
Succes met de reparatie.
Sipke Steggink
Mogelijk is een veer gebroken bij een van de SU 's. Door verminderde weerstand wordt toerental verhoogd.
Succes met de reparatie.
Sipke Steggink
Re: Stationair teveel toeren
#8Beste MG-ers
Hartelijk dank nogmaals voor de suggesties.
Ze bleken allemaal te kloppen.
Er was een veer gebroken op de carburateur waardoor te weinig weerstand.
De gaskabel was beschadigd, waardoor teveel weerstand.
1 carburateur had geen functie, deed gewoon niet mee,
De shoke stond maximaal etc
geen wonder dat ik 1 op 4 reed (miles)
Nogmaals dank voor de suggesties.
Hartelijk dank nogmaals voor de suggesties.
Ze bleken allemaal te kloppen.
Er was een veer gebroken op de carburateur waardoor te weinig weerstand.
De gaskabel was beschadigd, waardoor teveel weerstand.
1 carburateur had geen functie, deed gewoon niet mee,
De shoke stond maximaal etc
geen wonder dat ik 1 op 4 reed (miles)
Nogmaals dank voor de suggesties.
Re: Stationair teveel toeren
#9Fijn dat het allemaal opgelost gaat worden.
Ben benieuwd hoe deze B geklonken heeft.
Volgens mij ontstaan zoveel mankementen niet plotseling en allemaal tegelijk.
Hans Geertse
Ben benieuwd hoe deze B geklonken heeft.
Volgens mij ontstaan zoveel mankementen niet plotseling en allemaal tegelijk.
Hans Geertse