Aanschaffen MG B

#1
Ik ben dus van plan een MG B aan te schaffen maar ik zit een beetje met de binnen ruimte ik ben 1. 90 lang.
De eerste keer heb ik er in een gereden van 1970 en later nog eens in een met rubberen bumpers in de eerste zat ik goed in de tweede kwam ik redelijk boven het raam uit wel kon het dak dicht.
Zit er verschil in de oudere of nieuwere types en is er nog wat te winnen met andere stoelen of is er iets aan te passen.

Renkhuis

Re: Aanschaffen MG B

#2
140110 schreef:Ik ben dus van plan een MG B aan te schaffen maar ik zit een beetje met de binnen ruimte ik ben 1. 90 lang.
De eerste keer heb ik er in een gereden van 1970 en later nog eens in een met rubberen bumpers in de eerste zat ik goed in de tweede kwam ik redelijk boven het raam uit wel kon het dak dicht.
Zit er verschil in de oudere of nieuwere types en is er nog wat te winnen met andere stoelen of is er iets aan te passen.

Renkhuis
Ik herinner me nog dat er eerder iemand in de club erg lang was en toch in een B kon zitten. Wel had hij een windvanger bovenaan de voorruit toegevoegd om wat meer in de luwte te zitten. Volgens mij zette hij ook de stoelen ietsje lager of modificeerde ze, dat weet ik na al die jaren niet meer. Hopelijk reageert er iemand met jouw lengte op deze post :?

In rubber bumper wagens zit je door de iets andere stoelconstructie sowieso iets hoger en de stuurwielen daarvan zijn dan ook wat kleiner uitgevallen. :idea:
(In de chrome bumper wagens zakt het stoelkussen (met de "hump") ook nog eens sneller in en dat geeft je enkele centimeters verlaging)

Last but not least: in een BGT met zijn hoger oplopende voorruit zal je wat makkelijker passen, maar als open rijden een harde randvoorwaarde is heb je daar weinig aan :(

Re: Aanschaffen MG B

#3
Beste

Ik ben zelf ook 1.90 cm lang en rij al 15 jaar met plezier in een B.

Je kan eventueel de volgende eenvoudige veranderingen aan (laten) brengen;

- Ikzelf verwijder altijd de houten latjes onder de stoelframes (zijn toch een bron van vocht dus roest) de winst is een halve cm.
- Je kun een het zitkussen veranderen door het te verlagen (afsnijden) en desnoods een plak steviger schuim toevoegen. Zeker een cm of 3 tot 4 te behalen. De bekleding is eenvoudig strakker te zetten. Wel het midden lijmen op het zitkussen om schuiven en bobbels te voorkomen. Zelf koop ik altijd een extra webbing en voeg daarvan wat extra banden toe aan de webbings onder de stoelkussen om zo doorzakken te voorkomen.
- Verwijder eventueel de zonnekleppen waardoor het zicht door de bovenkant van de ruit niet belemmerd wordt. Je kan met onze lengte, met de zonnekleppen omlaag, toch niet door de voorruit kijken.

En ja, ....de lage voorruit is een deel van het toch wel mooie ontwerp van de MGB. Er gaat toch niets boven de wind in de (spaarzame) haren.

Henny

Re: Aanschaffen MG B

#5
140110 schreef:Ik ben dus van plan een MG B aan te schaffen maar ik zit een beetje met de binnen ruimte ik ben 1. 90 lang.
De eerste keer heb ik er in een gereden van 1970 en later nog eens in een met rubberen bumpers in de eerste zat ik goed in de tweede kwam ik redelijk boven het raam uit wel kon het dak dicht.
Zit er verschil in de oudere of nieuwere types en is er nog wat te winnen met andere stoelen of is er iets aan te passen.

Renkhuis
Je kunt ook kijken naar een vroeg type MGB (1962-1967)- die hebben lagere stoelen dan de latere types. Zelf ben ik 1,98 en rij zonder problemen in mijn B uit 1964. Iets onderuitgezakt, maar niet vermoeiend rijden. Ook lange stukken (vakanties naar zuid-Frankrijk en Schotland) en rallies gaan uitstekend.
cron