Pack away soft top plakken

#1
Hallo allemaal,
Afgelopen weekend heb ik een pack away soft top (Mohair) gekocht op de beurs.
Deze moet aan de header rail geplakt worden. Heeft iemand daar ervaring mee en daardoor handig tips?
Alvast bedankt.
Mvg,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Pack away soft top plakken

#4
De door Sipke gepostte weblink is zeer volledig, alleen mis ik iets waar de meeste mensen niet aan denken.

Nadat de oude kap is verwijderd d.m.v. het losboren van de klinknagels blijft er een deel van de klinknagel in de header balk achter,
als je nu de nieuwe kap monteert hoor je daarna tot in lengte van dagen in bochten de klinknagelrestanten van links naar rechts door de
holle headerbalk elkaar gezellig achterna rammelen en daar ga je je gegarandeert aan ergeren.
Dus na verwijderen kap haal de headerframe los van het kapframe, aan de einden zijn iets grotere gaten van het fabrikage proces v/d headerrail zelf,
ga er lekker bij zitten en blijf de headerrail bewegen tot ze er allemaal uitzijn, dat duurt even maar het loont.
Dan de headerrail weer terug monteren op het frame en verdergaan met de montage volgens de weblink.

In de montage weblink wordt ook aangegeven om de kap even in de zon soepel te laten worden, dat is een hele goede tip, dus nu in de
winter monteren ruim onder 20 graden celsius in een garage is een moeilijke opgave.

Vervang ook het rubberprofiel aan de headerrail wat op het voorruitframe aansluit, het zijn de kosten niet.

Zelf plaats ik een kap en zet de beugel welke vast gelijmd dient te worden niet in positie als hij hoort, dat doe ik pas als de kap gemonteerd
is en de auto met gesloten kap in de zon staat, dan wordt de kap mooi strak en vervolgens de auto een tijd in de on laten staan met gesloten
kap en zelfs een paar dagen gesloten laten staan, zeker ook de eerste tijd de uto niet met open kap stallen wanneer de auto niet gebruikte wordt.

Bij het lijmen van de kap aan de header rail niet te ver naar boven de lijm aanbrengen, tot 2/3 van de hoogte vanaf de headerrail is ruim voldoende,
dit i.v.m. bollling headerrail a/d bovenzijde. Er zijn ook instructies om zonder lijm te monteren, maar dat is mij nooit gelukt.

De weblink instructie is voor een vinylkap op een folddown kapframe. Pascal gaat een mohairkap op een packaway frame monteren.
Het deel van vastlijmen a/d headerrail is hetzelfde, ik weet niet hoe een packwaway frame en kap a/d chterbeugel bevestigd is, tevens is de
rek in de kap van een mohairkap mij onbekend, het materiaal lijkt me stugger en iets minder rekbaar als de vinylkap.

Als lijm gebruik ik de welbekende bisonkit contactlijm.
cron