gaskabelproblemen

#1
Soms kan je op MGB beter geen nieuwe onderdelen zetten. Concreet voorbeeld mijn gaskabel die op de oude, 1972 wijze er bij mijn 72-er in zit. Per ongeluk van MOSS er twee tegelijk van gekregen, die iets verschillen aan het uiteinde. Maar na vervanging van de oude buiten- en binnenkabel komt er een behoorlijk schokkerige werking tevoorschijn en ook het nogmaals vervangen van de binnenkabel helpt niet. Dus vandaag de alleroudste buitenkabel uit 1972 teruggezet en er een binnenkabel van mijn fietszaak in gezet: zowaar zonder smering al een vrij soepel resultaat (de eerdere, splinternieuwe binnenkabel ruim insmeren hielp absoluut niet). Ben ik de enige hier met deze ervaring :?:

Op MG Experience was al een hele discussie rond deze kabel en de wens de opzet naar een latere versie om te bouwen. Van foto's en schema's voorzien : http://www.mgexp.com/phorum/read.php?1, ... sg-2470201

Ook zien sommigen vele malen betere, maar ook fors duurdere "teflon"-coated binnenkabels uit motoren als dè oplossing. Zelf heb ik ook via MOSS maar die betere kabelversie van 1973 en later in voorraad genomen en die komt er over enige tijd wel bij me in. Zo te voelen al héél wat soepeler dan die eerdere versie. Het zal wel het aanpassen van de bevestigingsplaat met nu nog een vaste bus en tzt een verstelbare bus vergen. :idea:
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 24 sep 2013, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: gaskabelproblemen

#3
Ik had precies dezefde ervaring. Bij het vervangen van mijn Zenith carburateur door twee Hifs heb ik een nieuwe gaskabel gemonteerd omdat de oude niet paste aan het uiteinde. Schokkerig gaspedaal, smeren helpt niet. Kon niet ontdekken waardoor dit probleem veroorzaakt werd. uiteindelijk heb ik de oude kabel aangepast en weer terug gezet. Het gaspedaal werkt weer zoals het was. Vreemd maar waar.

Jan
cron