Chromen Rostyle wielen

#1
Hallo,
Ik heb rostyle wielen gekocht voor de winterstalling. Nu blijken het volledig chromen te zijn.
Is dat bijzonder? (en dus wat waard?) Wellicht zonde om alleen voor winterstalling te gebruiken.
Groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Chromen Rostyle wielen

#2
Hallo Pascal,

De chromen rostyles - zeker in goede staat - zijn inderdaad redelijk zeldzaam, het was een optie destijds maar de laatste in
Nederland geleverde MGB's in 1975 tot medio 1976 waren vaak al af-fabriek met chromen rostyles uitgerust.
Waarde: (iets) hoger dan gespoten rostyles, maar de meeste mensen gaan over op lichtmetaal of wellicht ombouw naar
spaakwielen dan om chromen rostyles te monteren.

m vr gr
Rob

Re: Chromen Rostyle wielen

#3
090086 schreef:Hallo,
Ik heb rostyle wielen gekocht voor de winterstalling. Nu blijken het volledig chromen te zijn.
Is dat bijzonder? (en dus wat waard?) Wellicht zonde om alleen voor winterstalling te gebruiken.
Groet,
Pascal
Mooie aanschaf, Pascal er is steeds lastiger aan te komen (ik weet zelf ook nog wel een leverancier). Chromen rostyles werden in de loop van 1972 als optie leverbaar tegelijkertijd met het introduceren van roestvrijstalen quarterlights op de B en BGT en nog zo wat RVS strippen op de BGT. Eigenlijk eerder iets voor in de zomer, chroom poetsen in de winter doe je niet, eerder inspuiten met blanke tectyl ter bescherming van de fraaie glans.. :lol:

Ik zou er mooi in de zomer mee gaan rijden en de normale voor in de winter bewaren :idea:

NB Mocht je (nog) geen RVS quarterlights bezitten: die zijn inmiddels bij MOSS fors aan de prijs