110174 schreef:Hallo,
Ik heb mijn zentih carburator vervangen door een Weber (45mm). Wat een verschil,heerlijk. Er zit nu power in het blok. Ik heb wel het volgende. De carter ontluchting heb ik afgedopt met een stalen filter. Na een lange rit merk ik dat er toch behoorlijk wat olie op het blok komt. Dit levert olie verbruik op en gaat stinken. Wie heeft een oplossing hier voor?
gegevens MG-B US
bouwjaar '78
milestand 25400
Bekend verschijnsel bij de overgang naar Webers, waar immers geen aansluiting voor de carterventilatie op zit (zij die van HIF's naar Webers gaan merken hetzelfde). Ik heb zo wat verkeerde oplossingen zien voorbijkomen, w.o. ook jouw olie sproeiende stalen filter. Op de autojumble stond er ook zo'n B met natte motor...
Je zou eens kunnen proberen om de oorspronkelijke carterventilatie direct op het inlaatspruitstuk in ere te herstellen. Of het inlaatspruitstuk bij een Zenith daarin voorzag is mij onbekend. Maar wie weet is dat toch al gelijk met de overgang naar de Weber vervangen?
Ik zag zo in de MOSS Europe gids dat zij onderdelen voor de oude carterventilatie verkopen, of het huis daar dan bij zit, was me niet duidelijk. Bel ze eens of bel Schut in Soest of zijn die oude onderdelen nog uit de sloop verkopen.