Deurslot lepeldeur mgb 63 verwijderen

Wie kan mij helpen aan tips of documentatie om een deurslot van een lepeldeur te verwijderen. Mijn deur sluit niet goed meer en rammelt. Ik heb een reparatiesetje gekocht om dit te verhelpen. Kan nergens documentatie vinden hoe ik dit slot van binnenuit kan verwijderen en waar ik op moet letten.
Ik kan op internet en YouTupe niets vinden over het type slot dat in de eerste MGB,s is gebruikt (62 tot 65).

Groet
Geertjan

Re: Deurslot lepeldeur mgb 63 verwijderen

Staat er ook niets hier over op MG Experience? Is een gratis site, die veel toegankelijker is voor het posten van foto's, documenten etc dan ons MGCC forum.
Een snelle zoekopdarcht op MGE geeft dit resultaat: https://www.mgexp.com/forum/mgb-and-gt- ... 4.4320632/

Sowieso brengen de deuren van de MKI wagens een extra uitdaging mee als je voor deze klus het raammechaniek tijdelijk zou moeten verwijderen of even terzijde schuiven. De deuren van de latere MKII/III wagens zijn er al lastig op dit punt, maar MKI deuren zijn nog veel lastiger als ik me meen te herinneren wat ik daar ooit jaren geleden al over op posts las. En wat staat er in de archieven van MGCC (of archives op MGE) ? Pak er sowieso een handboek of de MOSS catalogus bij.

Veel succes met de eigen zoektocht op MGE of op de wagen zelf :-D on

PS Plaatjes spreken altijd meer dan woorden; laatst hielp ik iemand op MGE voor het (terug) plaatsen van raammechanieken MKII en dat was al lastig verwoorden.
Sowieso altijd maar één deur tegelijk aanpakken helpt om niet het spoor kwijt te raken en foto's met de smartphone maken vooraf helpt ook.