260029 schreef: ↑18 jun 2026, 23:42
Na motor en versnellingsbak
revisie start mijn mgb mey 2 SU carburateurs niet. Ontsteking staat goed. Met snelstartinspuiting loopt motor. Benzinepomp is goed. Carburateur zuigt niet aan..... Wat kan ik vergeten zijn aan te sluiten?...Carburateur met pakking goed strak vastgezet, dus valse lucht bijna onmogelijk...Help
Zou wel eens hangende vlotternaalden kunnen zijn, aanzuiging van gasmengsel door de carburateurs hangt van correcte klepwerking af, verder niet. Als je SU carbs van een motorblok haalt en op hun zij weglegt, willen de vlotterklepjes wel eens na hermontage weigeren open te gaan.
Sinds dit mij -met HIF's overigens- overkwam zet ik de SU carbs altijd rechtop weg en sinds 2 jaar terug ook met een hulpstrip mechanisch gekoppeld, zodat ook de gas- en chokeasjes niet uit de carbs vallen. Overigens: ik er dus vanuit dat de kleppen na deze revisie correct zijn gesteld en dus niet foutief openen & sluiten
Zie de bijgevoegde foto voor dat hulpstuk van me; die boutmaat op de SU carbs is een speciale "coarse" versie in Imperial size:

- HIF's mechanisch gekoppeld