Dashboard verlichitng zwak

#1
Hallo allemaal

in mijn MGB GT vindt ik de teller verlichting in het donker erg slecht, nu zit er een dimmer op maar in de beste(helderste) stand vindt ik het nog steeds bijna ondoenlijk om de tellers af te lezen.
Ik heb een van de tellers eens uitgebouwd en het lampje nagekeken, het glas is misschien ietsje aangeslagen maar zeker niet donker (of zilver) en als de lamp brand vindt ik hem best fel.
Is de zwakke verlichting van de teller iets wat 'normaal' is voor de MGB , of wordt het toch tijd voor nieuwe lampjes of is er nog een ander oplossing om ook in het donker de tellers goed af te kunnen lezen ??

bij voorbaat dank
gr. WimK
WimK , MG B GT 1972, TF 2003

Re: Dashboard verlichitng zwak

#2
Hoi Wim.

Het is wel toevallig dat je dit nu ter sprake brengt, nu m,n B voor een goede beurt bij Hans bivakkeerd .Dit probleempje heb ik van de week bij Hans gemeld , daar ik precies de zelfde ervaring had. Maar bij het nachekken
hiervan zij Hans dat alle lampjes goed werkten en zelfs de dimmer werkt bij jouw ook nog. Dus denk ik dat het een MG euvel is van inderdaad de kleine klokjes, die weinig of geen licht geven. Maar ik sluit niet uit dat aan ons zicht vermogen ook wat terugval kan zijn. Grt Noud.

Re: Dashboard verlichitng zwak

#3
Ik ben onder tussen ook nog verder aan het zoeken geweest. Daar ik het toch prettiger zou vinden als het beter was.
Ik kam dit tegen: http://www.mgexp.com/archive/led_dash_lights/1761425 , en ondertussen heb ik een aantal van die lampjes bij Conrad.nl besteld. Hopelijk kan ik over 1 of 2 weken deze plaatsen en testen.

Wordt vervolgt. Want zo te horen zijn er meer mensen bij gebaat als het beter wordt.
Gr. Wim
WimK , MG B GT 1972, TF 2003

Re: Dashboard verlichitng zwak

#4
Zeer goede tip Wim

Maar alleen met de lampjes wisselen ben je er niet denk ik.
Als ik het verhaal goed lees komt er ook veel schoonmaakwerk en opfris werk bij kijken.
Dit is ook een van de grootste redenen van de duisternis in onze klokken.

Bij de restauratie van de Midget van mijn vrouw heb ik hier veel aandacht aan besteed en zowaar deze klokken worden zeer goed verlicht.
Je komt ook nog wel eens een B tegen waar alles nog fris verlicht wordt.
Dus persoonlijk denk ik dat viezigheid de grootste oorzaak is. Maar ja misschien kunnen de LED lampjes dit overbruggen.

Het schoonmaken is ook alleen interressant als je dit zelf kunt en doet.
Gaat veel tijd in zitten. We zijn benieuwd naar het resultaat.

Groet Hans Geertse
Laatst gewijzigd door Hans Geertse (850008) op 15 jul 2013, 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Dashboard verlichitng zwak

#5
Hoi Wim,
Ik had het zelfde probleem met mijn MGA, ik heb toen de klokken uitgebouwd en de binnenkant spierwit gespoten, ik kan zeggen dat scheelt een slok op een borrel, je krijgt n.l. een betere interne licht reflectie.
Spuitbus bij de Action 3 euro.
Succes
Wim
MGB-GT

Re: Dashboard verlichitng zwak

#6
Dank.
Lijkt me een goede tip.
Ik wacht even tot de PostNL-ers weer aan het werk zijn en mijn lampjes bezorgen (gr#@$#), als de lichtopbrengst me nog te weinig is kan ik altijd de meters nog 'open' maken en spuiten.
WimK , MG B GT 1972, TF 2003

Re: Dashboard verlichitng zwak

#7
Lampjes zijn geplaatst, ik had eerlijk gezegd meer licht opbrengst verwacht...
Dus toch een paar meters uitelkaar gehaald en de binnenzijden schoon gemaakt, al moet ik daarvan zeggen dat het naar mijn idee erg schoon was, maar opnieuw lak aanbrengen vraagt schone ondergrond! En ja dat leverde toch net weer even wat meer lichtopbrengst op.
:)
WimK , MG B GT 1972, TF 2003