welke radiateur voor mijn MG B uit 1966??

#1
Ik heb een MG B uit 1966 en hiervan is de radiateur defect / ernstig beschadigd (en niet meer te repareren).
Wat is wijsheid? toch gaan voor een duurdere aluminiumversie tbv betere koeling/ een soort upgrade dus?
en hoe kan ik dan zeker zijn van kwaliteit? er is veel verschil in prijs... Van 250 euro via "Ali-Xpress" tot 800 euro zo'n beetje...
Wie heeft hier ervaring mee? Hoor het graag, Marco.

Re: welke radiateur voor mijn MG B uit 1966??

#2
Beste Marco,
Zelf laat ik wel eens een nieuw koelingsblok plaatsen in het originele kader, men haalt het uit elkaar en het kader wordt om een nieuw blok gesoldeerd en keurig gespoten.
Je kan dan kiezen eventueel voor een dikker blok voor betere koeling.
Laten doen bij radiatorenbedrijf Blaak in Heinenoord (bij Rotterdam), maar er is er wellicht ook een soortgelijk bedrijf bij u in de buurt.

Kost meer dan een nieuwe kopie van Alibaba en de centenrovers, die kwaliteit moet je niet te hard beetpakken want dan is-ie gedeukt.
Geen ervaring met aluminium, weet wel dat aluminium een andere (mindere) warmteafdracht per gelijke oppervlakte van het materiaal kent.

Re: welke radiateur voor mijn MG B uit 1966??

#3
Net als Rob heb ik ook goede ervaringen met het laten plaatsen van een nieuw blok in de bestaande omkasting. Voor mijn MG is dat al 23 jaar geleden gedaan bij Auto Cool Comfort, het bedrijf is er nog steeds in Den Haag, Gouda, Utrecht en nog een locatie. De radiateur is nog steeds in perfecte conditie met een hoog rendementsblok
(Dikker). Voor mijn Lancia heb ik het bij Blaak laten doen, ook met een perfect resultaat