Re: montage uitlaatring

#3
120025 schreef:
17 jul 2023, 16:39
Hoe dient de O-ring(GEG753) die tussen het uitlaatspruitstuk en de uitlaat komt gemonteerd worden? Dit kan op 2 manieren, stalen gedeelte richting spruitstuk of richting uitaat?
Hans, ik herinner me vaag van eenzelfde vraag op MGE dat het stalen deel richting de uitlaat moet zitten en het zachte deel zeg maar dus richting spruitstuk.
Maar dat is wel zo uit het niet 100% meer functionerende geheugen voor details, dus ik durf er geen weddenschap op af te sluiten.

Een argumentatie hiervoor kan zijn dat het gietijzeren spruitstuk een wat grovere structuur heeft dan de glad afgewerkte uitlaat, waar glad staal beter op past.
Het zachtere materiaal van de ring laat zich dan onder druk van de 6 tapsets met koperen moeren wel voegen naar het grovere spruitstukoppervlak

Via het archief op MGE heb op die vraag antwoorden terug gevonden: https://www.mgexp.com/forum/mgb-and-gt- ... s.3261044/
De inmiddels helaas overleden Roger Tanner en Ernie Y volgden ooit mijn argumentatie, andere leden spreken zich hier verschillend over uit :-D on

PS Ik ken die Ernie Y als één van de best geïnformeerden op MG Experience. Heeft na vele jaren van sleutelen zijn GT met tranen in de ogen moeten wegdoen, omdat zijn echtgenote er bijna niet meer in en uit kon stappen, iets dat mijzelf overigens tegenwoordig ook meer moeite kost. Soms post hij nog wel eens op MGE
cron